Gå til innhold

Wireless kort :> (Prism 2.5)

Anbefalte innlegg

Hei og hå.

Jeg har hatt et morsomt problem med laptopen, skjønner ikke hva jeg gjorde for å få wireless kortet til å funke første gangen, men nå vil det altså ikke funke.

For det første må jeg bruke 2.5 kernel for å få strømstyringa til å funke, og dessuten har 2.5 litt bedre støtte for nyere hardware samt litt bedre styring av hardwareadresser.

Her er problemet:

Jeg fixer Prism 2.5 / Orinoco støtte i kernel (både 2.4 og 2.5).

Kjører iwconfig / ifconfig eth1 up (eth1 = wirelesskort)

dmesg viser positivt output, wireless card up, ready osv, men der henger hele maskinen seg fysisk. Snakker med Proliator og Knuta (Linux support på TG) og de mener at det er råtne moduler. Jeg tester de modulene de anbefaler (dvs pcmcia-cs / linux-wlan) uten å komme noe vei. Så tenker jeg at det kan jo være IRQ problemer, og ja, jegfinner ut at wireless kortet har samme IRQ som USB 1.1/USB 2.0 kontrollern OG lydkortet.

Det trenger jo ikke være så positivt, med tanke på at dette er en AC'97 kontroller, med sikkert gener fra Essolo / Creative. Det som er så irriterende er at USB 1.1 / USB 2.0 og lyd funker perfekt, men ikke wirelesskortet. Jeg testa tilogmed og fjerne støtte for USB kontrollerne og lydkortet. Men maskinen henger seg når jeg kjører opp wireless kortet selv når det har IRQ'n alene... :(

Som sagt, dette er Prism 2.5 kort, også kjent som Accton WN3101A i Windows.

Håper da inderlig at noen har snøring på hvordan få løst opp denne knuten. :):woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...