Minivarj Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hei. Er for tiden på jakt etter flere bøker i samme gate som Tom Egeland og Dan Brown sine bøker som omhandler mystikk, okkultisme, teologi, arkeologi, historie og spenning. Lurer på om noen har et forslag for videre lesning i denne sjangeren? På forhånd, takk Lenke til kommentar
Pestogkolera Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Vet ikke om det treffer så bra med okkultisme og mystikk, men kan anbefale Ken Follet, med bøkene "The Pillars of the Earth" og " World Without End". Begge er fantastiske bøker på over 1000 sider som handler om livsforløpet til 4-5 forskjellige personer i henholdsvis 1100 og 1300 talls England. Kan vel best kategoriserest som historiske spenning/drama roman(er). Man blir helt fengslet av de og det er vel en av de få bøkene på over tusen sider som blir utlest i løpet av 2 dager. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Leser du engelske bøker? Det er veldig mange bra bøker som ikke er oversatt til norsk ennå. Jeg anbefaler bøkene til Andy McDermott på det sterkeste som du liker action. Bare de to første (Jakten på Atlantis & Hercules' Grav) er oversatt til norsk så vidt jeg vet, men det er seks bøker totalt så langt. Den syvende kommer tidlig neste år, og nr åtte og ni er bekreftet. Nr ti og utover er ikke bekreftet ennå annet en "most likely". Bøkene hans setter ofte det historiske litt i baksetet, men jeg liker bøkene hans nok til å lese nr tre, fire og fem i strekk. Det største problemet er at når du leser bøkene hans ser du fort hvor dårlig Dan Brown egentlig er til å skrive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå