Gå til innhold

Forsøker å finne en tegneserie fra barndommen (DC/Marvel)

Anbefalte innlegg

I min ungdom skjedde det noe spetakulært inne DC/Mavel universet. Alle heltene/fiender ble sammet inn i et gigantsik og fantasktisk eventyr (jeg tror ivertfall det var et kombinasjons fortelling).

Jeg har nå et brennende ønske å finne den igjen, men husker ikke navnet på denne begivenheten/eventyret.

Det som jeg husker:

Alle ble "transportert" til et annen planet. Dr Doom ledet de onde, Cpt. America de snille. MEN det skjedde noe drama blandt de onde, og Magnito startet hans egen "grupp" av ondinger. Så de snille var opp mot 2 seperate ondinger, men også Dr Doom og Magnito sloss mot hverandre til tider.

Galacticus er involvert, men han (naturligvis) bryr seg lite over krigingen mellom alle parter. Men kampen mellom Doom/Magnito dreier seg om å kunne "herske" eller overtale Galacticus å hjelpe...noe de snille naturligvis frytket. Han kunne jo lett drept hele gjengen om han så ønsket...lol

En scene jeg husker VELDIG godt:

Et gigantisk fjell ble slengt over/på de snille (tror det var Magnito som gjorde dette), og Hulken holdt oppe hele driten for å redde alle! Han sleit sikkelig, og var ganske "forbanna" kan du si. Cyclops fra X-men (som befant seg under fjellet) fjernet så visoren og blåste ut halve siden av fjellet sånn at gjengen kom seg ut.

Litt ekstra info:

Det var et ganske så brutal fortelling. Helter/onde personer døde, og det var et eventyr du aldri tok for gitt at de snille vil klare seg.

Jeg husker godt at vi sprang til butikken når ny tegneserie kom, og vi HÅPET at de vi likte ikke døde.

Den foregikk ganske lenge utover flere utgivelser. Det var ikke et egen blad, men befant seg som en innlegg hos en annen tegnesere som jeg ikke husker.

Noen som har peiling? Holder på å gå gal av dette!

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...