Travellingman Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Har en Asus 1000H 2 gig ram som har fungert knirkefritt i over ett år med win 7 professional på. Etter en natt med download fra mytorrent oppfører den seg meget tregt i alle operasjoner den foretar seg. Den hadde også restartet seg ila natten og det stod en eller annen melding på skjermen som jeg dessverre ikke noterte ned der og da... Bruker MAM fullversjon og MSE forøvrig. Se hvor lang tid scannet tok! logg combofix.txt mbam-log-2010-10-16 (02-46-46).txt Malwarebyte fant ingenting, så hva sier ekspertisen om loggen fra combofix? Endret 24. oktober 2010 av mrcoupe Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Det er ikke noe tegn på malware i loggen. Er den like treg i sikker modus også? Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Virker som den er bort i mot normal hastighet i safe modus, har satt i gang reg cleaner nå og den fant en hel del feil i registeret så jeg får sjekke litt nærmere når den er ferdig.... Endret 16. oktober 2010 av mrcoupe Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Har du defragmentert disken? Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Har du defragmentert disken? Prøvde nå i safe modus men den ville ikke starte opp med defrag... Endret 20. oktober 2010 av mrcoupe Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Har du defragmentert disken? Satte på defrag av ene partisjonen i går og det tok timesvis, den stod og jobbet med det i natt. Men når jeg sjekket laptopen i morges hadde den restartet seg og når jeg gikk inn på defrag for å se status var siste run i mai! Så den defragen gikk sikkert ikke så bra nei.... Har dere noe tro på att dette kan relateres til virus/malware eller lignende? Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Combofix har ikke 100% detection. Kjør Hitmanpro som er fantastisk til og finne trojaner og ikke minst rootkits. Den fikser også opp i feil i systemet som Combofix / MBAM ikke finner. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Kan godt være så enkelt som at harddisken ikke fungerer optimalt. Har du mulighet for å ta den standard windows testen for ytelse? Hva sier den om harddisk lese/skrivehastighet? Som regel vil ikke et rootkit påvirke ytelsen i særlig stor grad, da hele poenget med en zombie er at de ikke skal vite om det selv samtidig som man har kontroll over pcen. Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Har du defragmentert disken? Prøvde nå i safe modus men den ville i starte opp med defrag... Ikke bruk Windows Defrag men Defraggler. Dette fordi Windows Defrag kan defragmentere en spesiell windows fil som vil gi deg blue screen om du ikke bootern op i restore modus, åpner command prompt og skriver inn en liten serie med koder. Dette kan jeg HEVDE fordi det skjedde med min venn, han gjorde INGEN TING feil under prossesen men om han hadde gjort burde dette ikke gått utover systemet. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Combofix har ikke 100% detection. Kjør Hitmanpro som er fantastisk til og finne trojaner og ikke minst rootkits. Den fikser også opp i feil i systemet som Combofix / MBAM ikke finner. Har prøvd dette men den fant ikke noe... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Combofix har ikke 100% detection. Kjør Hitmanpro som er fantastisk til og finne trojaner og ikke minst rootkits. Den fikser også opp i feil i systemet som Combofix / MBAM ikke finner. Har prøvd dette men den fant ikke noe... Combofix benyttes først og fremst til å lage en logg som viser filer og prosesser på pc'n, og når den loggen viser at det ikke er noe malware på pc'n så stemmer mest sannsynlig det. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Combofix har ikke 100% detection. Kjør Hitmanpro som er fantastisk til og finne trojaner og ikke minst rootkits. Den fikser også opp i feil i systemet som Combofix / MBAM ikke finner. Har prøvd dette men den fant ikke noe... Combofix benyttes først og fremst til å lage en logg som viser filer og prosesser på pc'n, og når den loggen viser at det ikke er noe malware på pc'n så stemmer mest sannsynlig det. Det var Hitmanpro jeg mente Og nå har jeg nettopp kjørt en runde med defraggler også men maskinen er fremdeles treg som sirup! Men som sagt ser den ut til å ha normal ytelse i safe modus med nettverk. Noen tips til videre feilsøking? Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Sikkerhetsmodus laster bare inn det absolutt nødvendige for å kunne kjøre Windows. Dermed tror jeg du har noe liggende i bakgrunnen som tar systemressurser. Etter du har brukt datamaskinen litt, åpne opp oppgavebehandlingen og sjekk hva som bruker mye minne/CPU. Dette kan gi en pekepinne på hvorfor. Du kan også ha veldig mye programvare som du har installert kjørende i bakgrunnen. Avinstaller det du ikke har behov før. CCleaner er bedre på diskopprydning, men høyreklikk på stasjonen der Windows ligger, Velg Diskoppryddning/Disk Cleanup (usikker på navn). Fjern også alle utenom det siste gjennopprettningspunktet (OBS OBS! GJØR BARE DETTE OM PCEN HAR VÆRT STABILT SYSTEMMESSIG I NOEN UKER!!!) Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Brukte en del tid i går for å prøve å komme til bunns i problemet. Tok en grundig disksjekk og denne gangen husket jeg å huke av for att den skulle automatisk fikse problemer på disken Det glemte jeg sist nemlig... Sjekken fant noen "clusters" som var feil på og fikset de og etterpå var det normal speed på maskinen. Men det er ett problem med Windows media player, den greier ikke å spille av media-filer, får en feilmelding. Virker også som det er en sammenheng med miniprogrammene på skrivebordet for de krasjer også....Har søkt en del på nett etter dette problemet og ser att mange også sliter med det samme. Men det viktigste er att maskinen er oppe og går igjen, skal vel få orden på disse små problemene også og dessuten finnes det alternative media spillere Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Combofix har ikke 100% detection. Kjør Hitmanpro som er fantastisk til og finne trojaner og ikke minst rootkits. Den fikser også opp i feil i systemet som Combofix / MBAM ikke finner. Har prøvd dette men den fant ikke noe... Combofix benyttes først og fremst til å lage en logg som viser filer og prosesser på pc'n, og når den loggen viser at det ikke er noe malware på pc'n så stemmer mest sannsynlig det. Ser at tråden er løst men må svare. Nei dette er helt feil Norbat. Combofix klarer ikke finne prossesene til endel rootkits og falske anti virus. Jeg har selv ikke vært borti dette ei heller sett noen skikkelige tester på dette men sett et par testere på youtube som bruker combofix, Hitmanpro og MBAM (samt SAS og NPE) og flere ganger så klarer ikke combofix annet enn og kryss finne det Hitmanpro og MBAM kansje ikke finner. Var også en test som omhandlet Combofix hvor combofix ikke fikk fjernet rootkit og falsk anti virus som blokkerte PC'en. Om man anbefaler MBAM eller Combofix til en person som har vært infisert så burde man også anbefale Hitmanpro som også er utrolig flink til og rette opp "farlige" system endringer gjort av Virus og som kan hjelpe MBAM til og fjerne alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå