brultus Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hei Jeg har kjøpt en suzuki swift 1.3 glx 2006 modell. Selger har sagt at det er 4wd, men i papirene eller på bilen ser jeg ingen bekreftelse på dette. Hvor kan jeg finne dette ut? I EU kontroll papirene står det suzuki swift 1.3 glx MZ, men ikke noe om 4wd. Kan noen hjelpe? Mvh Brultis Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Bare stikk hodet under bilen og se om den har drivaksling bak. Tviler på at selger har lurt deg, for folk flest vil jo merke manglende firehjulstrekk ganske raskt nå som vinteren er på vei. Endret 16. oktober 2010 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Alle Swift som ble solgt ny i Norge hadde firehjulstrekk. Den fremhjulsdrevne Sport-modellen ble kun importert på direkte forespørsel, noe Jan Erik Larssen gjorde for noen år siden om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
brultus Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Bare stikk hodet under bilen og se om den har drivaksling bak. Tviler på at selger har lurt deg, for folk flest vil jo merke manglende firehjulstrekk ganske raskt nå som vinteren er på vei. Nå er jeg ganske korka når det gjelder bil. Når jeg ser under bilen går det en "stang" mellom bakhjulene med en slags beskyttelse på. Kan dette være drivaksling?? :-) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Hvis du skriver inn bilens regnummer, kan man finne det ut på f.eks http://www.mekonomen.no Endret 16. oktober 2010 av kremt Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Og så skal det stå antall drivaksler i vognkortet. Om du har to drivaksler, har du firehjulstrekk. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Bare stikk hodet under bilen og se om den har drivaksling bak. Tviler på at selger har lurt deg, for folk flest vil jo merke manglende firehjulstrekk ganske raskt nå som vinteren er på vei. Nå er jeg ganske korka når det gjelder bil. Når jeg ser under bilen går det en "stang" mellom bakhjulene med en slags beskyttelse på. Kan dette være drivaksling?? :-) Ser den noe a la dette ut? Da har du firehjulstrekk http://image.jpmagazine.com/f/9234915/154_0610_06_z+1949_jeep_willys_cj_3+rear_drive_shaft.jpg Lenke til kommentar
brultus Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Fikk vognkortet igår. Bare 1 drivaksel. Faen asså. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ser du "rørepinnene" som går fra den midterste, sølvfargede boksen ut til hvert av hjulene? Det er drivaksler. Har du slike på bakhjulene er det en 4WD. Virker veldig lite trolig at du kun har FWD... Lenke til kommentar
brultus Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Ser du "rørepinnene" som går fra den midterste, sølvfargede boksen ut til hvert av hjulene? Det er drivaksler. Har du slike på bakhjulene er det en 4WD. Virker veldig lite trolig at du kun har FWD... Har ikke det som på bilde. Og vognkortet sier at jeg bare har en drivaksel. :-( Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Så mye styr av så lite. Suzuki selger ingen biler i Norge uten 4wd ferdig med det. 1 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Det ville ikke stått at det var èn drivaksling i vognkortet om den har 4wd. Du ville også veldig tydelig sett drivakslingene som går til bakhjulene. Dersom det verken står at det er 2 aksler med drift og du ikke ser drivakslinger ut til bakhjulene har du ikke 4wd. Reklamasjon. 1 Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Så mye styr av så lite. Suzuki selger ingen biler i Norge uten 4wd ferdig med det. bilen kan være importert, og jeg mener å huske at de første versonene av swift kom i en 2wd verson. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Fikk vognkortet igår. Bare 1 drivaksel. Faen asså. Da har du nok blitt lurt Alternativt så TRODDE faktisk selger at han hadde 4WD, men dette merker man veldig fort når det er glatt... Dette er en direkte feilopplysning så her lukter det reklamasjon. Lever tilbake bilen og få penger igjen, og eller så kan du beholde bilen mot at selger betaler en del av beløpet tilbake. Personlig ville jeg nok levert tilbake bilen og krevd pengene igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hev bilkjøpet: http://www.nbf.no/article.php?articleID=74&categoryID=131 Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Så mye styr av så lite. Suzuki selger ingen biler i Norge uten 4wd ferdig med det. bilen kan være importert, og jeg mener å huske at de første versonene av swift kom i en 2wd verson. Min mor hadde en Swift på midten av 90 tallet som hadde FWD. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Kan ikke skjønne annet enn at dette kan beskrives som en vesentlig mangel. Det bør ikke være noen problemer å få hevet kjøpet eller å få kompensasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå