Flimzes Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 MK II har en tendens til å være: Redesignet delefilter med billigere komponenter med samme ytelse. Smått redesignede kasser for å effektivisere produksjon. Kanskje en nyere utgave av diskanten. Som fører til litt lavere pris og mer eller mindre identisk lyd. Dette varierer selvfølgelig fra gang til gang og merke til merke, men ofte er det noe i de banene. Lenke til kommentar
Sensei Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Ok, men vil ikke prisen på de gamle synke markant når da mkII kommer? er vel kanskje derfor jeg ser de på tilbud overalt hvor de selges nå kanskje Ikke at det har noe å si for min del, syntes ikke akkurat 6000,- er ille for et par bra/brukbare høytalere. Lenke til kommentar
magb Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Prisene på mk1 har ligget rundt 30% under normalen den siste tiden. Rf62 kostet 8000kr for under et halvt år siden Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Ok, men vil ikke prisen på de gamle synke markant når da mkII kommer? er vel kanskje derfor jeg ser de på tilbud overalt hvor de selges nå kanskje Ikke at det har noe å si for min del, syntes ikke akkurat 6000,- er ille for et par bra/brukbare høytalere. Prisene på mk1 pleier å forbli uendret når mk2 kommer. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hvis det virkelig er film disse skal brukes på hadde jeg svart klipsch jeg også, men jeg ville virkelig hørt på forskjellige typer høyttalere for jeg valgte. Klipsch er en ekstremt kritikkerrost høyttaller, men det betyr ikke at det er den beste høyttaleren for deg. Jeg tror både CW, Dali og B&W er verdt å ta en tur innom. Det er veldig mange som elske klipsch, men det er også veldig mange som er allergiske mot dem. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Umodded CV fungerer kun til fest og til å plage naboen, og kan til normal lytting ikke måle seg med noen av de andre merkene. Klipsch trumfer dessuten CV på nesten alle områder unntatt når du skal spille som høyest. Han har dessuten skrevet at film og spill er hovedfokus, så da er klipsch uten tvil en av de klart beste valgene i disse prisklassene. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Umodded CV fungerer kun til fest og til å plage naboen, og kan til normal lytting ikke måle seg med noen av de andre merkene. Klipsch trumfer dessuten CV på nesten alle områder unntatt når du skal spille som høyest. Han har dessuten skrevet at film og spill er hovedfokus, så da er klipsch uten tvil en av de klart beste valgene i disse prisklassene. Vel. Klipsch spiller høyere enn det CW klarer, det er hvis du gir begge samme effekt selvfølgelig. Klipsch er vanvittig lettdrevne og spiller utrolig høyt på lav effekt. Selv om trådstarter nevnte at han ville ha film og spill som fokus betyr ikke dette at det er Klipsch han vil ha. Det er mulig at trådstarter kun vil ha bassen flagrende gjennom ørene og bryr seg ikke om resten av frekvensregisteret, altså må jo CV være et gyldig valg. Eller kanskje han har mer respekt for mellomtone-registeret og vil da finne B&W som en bedre match... Men selvfølgelig. Inviterer du alle i Norge til å se på en film de selv interesserer seg for, med (kanskje) 10 forskjellige hifi-anlegg tør jeg tipper at de fleste ville foretrekt Klipsch, men da inkluderer du også de som ikke har peiling innenfor Hifi. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Klipsch er vel også kjent for å ta godt i når det gjelder følsomhet på høyttalerene. Frode Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Klipsch spiller kanskje noe høyere ved en gitt effekt, men det er vanskelig å slå to 15" elementer med to 8" elementer, det er tross alt 6 ganger så mye overflate for CV der. B&W lager mye morsomme høyttalere, men de kan være rimelig krevende på forsterkeren, og en middelklasse surround-receiver kan fort høres noe kjedelig ut kombinert med f.eks 683. En 684 vil slite med å matche filmtrykket mot nevnte klipsh høyttalere. Dali er en grei konkurrent, men de heller nok likevel mer mot musikk enn film. Det er en grunn til at vi anbefaler klipsch i en slik situasjon. Det er dog sant som du poengterer: Å lytte selv er det beste verktøyet for å finne det som passer deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå