Gå til innhold

Har et hvileår på gang. Hva bør jeg gå neste år ?

spetwols

Anbefalte innlegg

yoo

Har mekka et par tråder før, om at jeg ikke har fått skole plass osv.

Kan bare oppsumere litt igjen. Altså jeg ble fra rådet, rådgiver på ungdomskolen å søke medier og kommunikasjon, så jeg ble søkt inn på noe helt annnet en jeg ville. Jeg trivdes ikke der, å ble mye skulking. Fullførte hele første halve året, men andre året gikk det dårligere med.

Jeg var klar får en ny start nå til høsten, men det gikk også cheiz. Kom ikke inn på en skole, fordi de hadde søkt feil. De skulle søke meg inn på sånn særskilt grunnlag, men det ble ikke gjort. Derfor sitter jeg uten skole plass nå også, og skal jobbe det året her.

Derfor har jeg også god tid til å tenke hva jeg vil gå. Derfor lurer jeg på noen ting. Før var det liksom noe innen film jeg ville bli, men jeg er ikke like sikker nå. Krever jo utrolig mye får å få noe oppmerksomhet her i Norge, og film Norge suger jo uansett max. Da måtte jeg isåfall studert i Canada/statene. Før var jeg skikkelig gutsa på det, men det har liksom falt litt bort nå.

Så aner jeg egentlig ikke hva jeg vil bli, eller gå. Nærmeste er at jeg gjerne vil oppleve ting, og ny kulturer osv. Da kanskje tenkt på jornalist, eller noe i den stilen. Da reiser man jo til andre land osv.. Kan opptil flere språk, og er foto interessert. Men hvordan får man utdanning som jornalist egentlig ? Og er det veldig vanskelig ? Nå har jeg 3 vgs år på meg, og kan gjøre det så bra jeg vil.

Det er det egentlig eneste som slår meg akkuratt nå. Bare lurer på hva dere synes i det jeg har skrivd nå ? Og vil gjerne ha svar på de jornalist svarene! Blir veldig takknemlig for al hjelp nå. Isåfall kansje noe alternativt ? Noen andre yrker som kan være spennende for meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet de har noen utdanning innen joralist på høyskole, mener ntnu som har det. Har hørt at det er ganske krevened å komme inn.

Du kan ta teste på vilbli.no for å finne ut hva du passe best til i forhold til dine inntresser:)

Hei, og takk for svar! : ))

Tok testen, og de 2 som var mest aktuelle for meg der var Medier Og Kommunikasjon ,og Helse Og Sosialfag. Det er faktisk de 2 jeg har tenkt på også. Så skal sjekke litt om det på folkehøyskole. Vurderer hvertfall å søke på medier og kommunikasjon nå.

Men jeg vurder å satse fult på journalist nå. For jeg er utrolig nygerrig av meg. Det er inni graders enda også. Det er noe jeg får høre av alle. Kan til og med bli litt for drøyt noen ganger. Jeg elsker også og ta bilder, og farte rundt. Så jeg trur egentlig at det kunne vært midt i blinken for meg. ?

Endret av spetwols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...