Gå til innhold

Dualboote win7 og xp... problemer

Anbefalte innlegg

Hei, der!

(Veit ikkje om det er her den rette plassen å poste den, så gjerne flytt den til riktig plass.)

Eg har hatt ein liknande tråd før.

Det har seg slik at etter eg har trykt ein tast for å starte frå cd/dvd rom som det kommer opp når eg har xp cd-en inni kommer det bare videre til: "Kontrollerer maskinvarekonfigurasjonen..."

Og der kommer det ikkje videre, det står liksom heilt stille.

Har dåke noke tips til ka eg kan gjere?

Er det noke dåke lurer på angåande info eller om det er noke uforståelig, berre spør:)

Tar godt i mot dei svarene eg kan få:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du booter fra XP CD for å starte setup, men det henger seg? 

I såfall ser jeg ikke at emnetittel "Dualboote win7 og xp..." er beskrivende. 

Ville prøvd å slette MBR. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=991661

Altså eg har windows 7 på pcen for før av og har lyst å ha dualboot win 7 og xp. Men når eg setter inn xp cd-en så kjem eg ikkje lenger til det står "Kontrollerer maskinvarekonfigurasjonen..."

Lenke til kommentar

Myhken: Prøvde det du sa, men kommer fremdeles ikkje forbi der det står "Kontrollerer maskinvarekonfigurasjonen..."

Altså: først formaterte eg den partitionen som win 7 lå på med ein win 7 dvd og så prøvde eg då å boote med xp cd men det gjekk fremdeles ikkje.

Har win7 på stasjonæren min og der kommer eg forbi det som eg ikkje kommer forbi på bærbaren min. Kan det vere noke instillingar som kan ordnast med evt?

PS: har fått det til før.

Lenke til kommentar

Kan ikke tenke meg noe annet enn at pcen ikke takler XP da, eller at det er noe feil med platen.

Om du starter pcen om med XP plate i og bruker boot fra CD/DVD og starter installasjonen slik, så skulle det ha funket.

Har gjort det og, har prøvd fleire xp plater uten hell:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...