Gå til innhold

ca. 300km/t i 70 sone resulterer til?

Glassflasken

Anbefalte innlegg

Hei:) Jeg lurer på hva som skjer med kompisen til broren min.. han kjøre "Sjongsletta" i 310.. det var 70 sone... Han fikk politiet etter seg også ble fartsgrensen 80 senere og han lå på rundt 200 fortsatt med purken bak.. etter 4 mil ble han tatt.. hva tror dere vil skje? vil han få tusenvis av kroner i bot? eller .. KANSJE MISTE sertifikatet ?: OOO Han er 21 år..

takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper i alle fall at han en gang kræsjer i et tre og ALDRI blir i stand til å kjøre bil igjen. :mad:

Han setter livene til andre mennesker på spill. Slike mennesker må AV veien for alltid.

ARRGGGHH!! Jeg blir så jævla sur! :mad: :mad: :mad:

Endret av MækkTævvish
  • Liker 4
Lenke til kommentar

You got it.. jeg vet ikke om det er 70,80 eller 90 sone.. men han kjørte i 300 eller noe rundt der, nedover til oslo ;)

Sjongsletta er 70 eller 80. Husker ikke, men ikke 90. Siden fartsgrensa "ble 80 senere" som du skriver kan det hende han også holdt denne farten i 60 sona.

Lurer på hva det er med denne strekningen som gjør at folk gir på så grådig? Jeg vet om flere som har mistet lappen der. :roll:

Lenke til kommentar

Kompis ble tatt i 156 i 70-sona, fikk ca 18 dager i buret om jeg ikke tok feil, så om politiet har en måling som holder fast, blir han tatt og må i fengsel. Men alt kommer ann på hvor høy måling politiet fikk på han. Men må spørre om en ting? Hvorfor i helvette stoppa han for politiet etter å ha kjørt i 300kmt/t? Vil nesten si at det er mer hjernedødt enn å faktisk kjøre i 300km/t.

Lenke til kommentar

fra ung.no

Spørsmål

Hei jeg er en gutt som nettopp har fyllt 18 og fått bil lappen.. Men jeg har ett stort problem. Jeg har nettopp kjøpt meg en audi A6 3.0 turbodiesel som går ganske fort og jeg har blitt avhengig av å "råkjøre" jeg holder ofte en fart opp mot 250 på motorvegen der det er 90 sone. hva vil skje viss jeg blir tatt? vil jeg miste lappen for alltid??

Takk for svar!

Svar

Hei!

250 km/t er ren galskap, så hvis du kjører så fort på veien og blir stoppet av politiet, mister du lappen for resten av livet. Denne straffen brukes i ekstreme tilfeller (som f.eks. ved svært høye hastigheter, fyllekjøring osv.), men polititet kan ta fra deg førerkortet for lengre (tre år) eller kortere perioder og go deg kraftige bøter også ved langt lavere hastigheter.

Det er ikke vanskelig å forstå at det kan være spennende med fart, men dessverre viser tallene at unge menn og raske biler er en svært farlig kombinasjon - både for dem selv og andre trakanter. Du bør heller vurdere å få utløp for dette behovet på en lukket bane. Kanskje det finnes en motorklubb der du bor?

Kjør forsiktig og hold deg til fartsgrensene!

Hilsen ung.no

Edit: Ser ut som om han ikke stoppet for politiet også, ettersom han hadde de etter seg i 4 mil.

Det er ikke akkurat formildende det heller, han kan nok se langt etter lappen i minst de neste 3 årene, om ikke for alltid.

Men, som nevnt, dette går til retten, så det er ingen fasit-svar slik det er på de lavere fartene...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...