Gå til innhold

Scourge of war nå på CD

Anbefalte innlegg

http://www.norbsoftdev.com/index.php

Og i dens ære lager jeg en ny post.

For dem som ikke vet det, tar spillet for seg Slaget ved Gettysburg, det lar deg spille flere hendeler fra de 3 dagene der 150 000 Amerikanere prøvde å drepe hverandre.

I et mission må du holde ut med dine 2500 kavalerister mot en større og større strøm fiender som kommer ned veien, i et annet leder du 15 000 modige soldater inn i dødens hule, der du må slå gjennom fiendens linje mens 100 kanoner og 5000 soldater skyter i stykker dine tropper.

Det er også muligheter for MP med så mange spillere du egentlig vil det er ingen sett limit på antall spillere, Det følger med 6 kart, 4 av dem historiske og 2 fiktive. Kartene er så store at skal du flytte store mengder tropper med noe som helst fart, må du bruke veier.

I tilegg til historiske missions er det sandbox, der du kan spille på de 6 kartene med forskjellige hærer. Du kan laste ned nye historiske hærer for å suplemtere de som følger med og er fra gettysburg. Dette gjør at man kan spille alle heltene sine fra krigen.

Mens total war spill bare lar deg styre 20 enheter, kan du i Scourge of war kontrolere over 100, og fordi spillet føler en historisk hær oppbygging kan du gi ordere til tusenvis av soldater med noe få enkle trykk, Vil du flytte den brigaden med 1900 soldater velger du bare generalen deres, trykker på kartet hvor du vil ha dem og velger formasjon, så gjør alle enheter under den generalen det du ber dem om, dette går opp til division, så du kan flytte over 10 000 soldater med noen få trykk, hver enhet, altså et regiment eller batteri, har den historisk riktige mengden soldater, feks. 13th Alabama har kanskje 650 soldater, men spillet viser 1/4, så de 650 soldatene viser ca. 160 soldater, og når du da har over 100 enheter kan de bli ganske mange, Selv spillte jeg nettopp et slag med hærene fra slaget ved Shilo, der jeg spillet Sherman og hadde kontrol over 2 divisioner ca. 17000 soldater som vises som over 4000 sprites, hele hæren hadde over 40 000 soldater eller 10 000 sprties fienden hadde det samme og da blir det over 20 000 sprites.

Under slaget blir en av mine divisjoner angrepet av over 30 000 fiender, selv om min divisjon hadde 8 000 soldater ville den ikke holde ut lenge, Aien styrer alt selv, og plasserer regimentene for å møte fienden, det jeg gjorde var å beordre min andre divisjon rundt flanken på fienden og akurrat når det så ut som fieden ville slå i stykker min første division kommer min andre ut av skogen rett bak fienden og de blir fanget i cross fire. Jeg rullet opp fiendens linjer og i løpet av en time er det over, jeg mistet 4500 soldater, mens fienden mistet minst 16 500.

Her er noen bilder fra slaget, jeg måtte senke grafikken på enhetene ganske kraftig for kunne spillet et så stort slag, har man 8 effektive gig kan man spille store slag med alt på fullt, men jeg har bare 3.

shiloh.jpg

shiloh2.jpg

shiloh3.jpg

shiloh4.jpg

shiloh5.jpg

shiloh6.jpg

shiloh7.jpg

shiloh8.jpg

shiloh9.jpg

shiloh10.jpg

shiloh11.jpg

shiloh12.jpg

shiloh13.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...