TheCrayfish Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg vil i framtiden trene intervalltrening, men det er en ting jeg lurer på. Jeg har funnet ut at makspulsen min er ca. 182,9, og jeg har hørt at å ha en hastighet som er 80% av makspuls er bra, men det jeg lurer på er hvordan vet jeg når jeg løper på 80% av makspuls? Takk for svar! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Pulsklokke, evt. du kan måle selv (ikke å anbefalle mens du trener iom. at du må gjøre det flere ganger) Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Makspulsen din er 220 minus alder. Pulsklokke er en fin ting å sjekke det med, ja. Endret 15. oktober 2010 av Kranjcar Lenke til kommentar
TheCrayfish Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Takk for begge svarene! Hvor mye koster en pulsklokke? Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Takk for begge svarene! Hvor mye koster en pulsklokke? Alt fra 299,- til 2999,-. Du får en helt greit en til rundt 700,-. Lenke til kommentar
Witten Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Ikke heng deg så mye opp i puls og prosenter. Begynn alltid de to første dragene kontrollert. Med kontrollert mener jeg at du holder litt igjen. Regel nr1 når det gjelder intervaller at du skal klare å holde samme intensitet gjennom alle dragene. Jeg bruker alltid det første draget som et "oppvarmings"-drag. Og øker litt for hvert drag. Du snakker om 80 prosent av makspuls. Det oppnår du lett ved å løpe kontrollert og ikke løpe så fort at du får melkesyre og hiver etter pusten. Hold deg under melkesyreterskelen, så skal du se at intervall blir morsomt etterhvert. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Regel nr1 når det gjelder intervaller at du skal klare å holde samme intensitet gjennom alle dragene. Jeg bruker alltid det første draget som et "oppvarmings"-drag. Og øker litt for hvert drag. Motsier ikke du deg selv her? Du sier at intensiteten skal være lik i alle drag, likevel øker du intensiteten for hvert drag du tar? Jeg kan skjønne hvorfor du kanskje tar et litt roligere førstedrag, men de andre også? Lenke til kommentar
Witten Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Regel nr1 når det gjelder intervaller at du skal klare å holde samme intensitet gjennom alle dragene. Jeg bruker alltid det første draget som et "oppvarmings"-drag. Og øker litt for hvert drag. Motsier ikke du deg selv her? Du sier at intensiteten skal være lik i alle drag, likevel øker du intensiteten for hvert drag du tar? Jeg kan skjønne hvorfor du kanskje tar et litt roligere førstedrag, men de andre også? Snakker her om intensiteten på slutten av dragene. Hvis man klarer å øke intensiteten ytterligere på de siste dragene er det ikke noe i veien med det. Så lenge man unngår melkesyren og stivheten. Kan skjønne at det ser ut som om jeg motsier meg. Men da er det bare jeg som ikke har formulert meg bra nok. Lenke til kommentar
opar Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Makspulsen din er 220 minus alder. Pulsklokke er en fin ting å sjekke det med, ja. Vel, det er en god tommelfingerregel selv om det sjeldent stemmer. Jeg har selv makspuls på 214, noe som "tilsier" at jeg er 6 år, er 18. Endret 1. november 2010 av opar Lenke til kommentar
bowler84 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Makspulsen din er 220 minus alder. Pulsklokke er en fin ting å sjekke det med, ja. Hadde den formelen funket, så hadde jeg hatt maxpuls på 195. Men maxpulsen min er 203-204 Så den formelen kan egentlig forkastes, og jeg vil heller anbefale å finne den ved hjelp av pulsklokke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå