GRendal Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hei hei, sitter med en uke igjen på fristen og tenkte jeg skulle kaste meg inn i exphil oppgaven.. Oppgaveteksten lyder som følger: "Kan biologisk kunnskap brukes til å begrynne moraloppfatninger vi bør ha? Drøft. "Kan biologisk kunnskap brukes til å forklare hvorfor mennesker har de moraloppfatninger de faktisk har? Drøft." Jeg spør ikke noen om å skrive oppgaven for meg, ønsker bare litt innspill på vinklinger og måter å disponere oppgaven på. Jeg tenkte i utgangspunktet å drøfte problemstillingen i lys av tankene til de relevante filosofene i pensumboka/bøkene, og så eventuellt stille dem opp mot hverandre, drøfte deres relevans, kanskje ved bruk av eksempler, og så kanskje trekke litt linjer mot mer moderne og samtidsrelevante problemstillinger knyttet til spørsmålet/spørsmålene. Noen som føler for å spytte inn med noen innspill? Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Denne oppgaven har jeg også fått, akkurat den samme. Når det gjelder det første, se litt på Hume og er/bør problematikk. I det andre spørsmålet, kan sosiobiologi være et stikkord å se på. Jeg har selv skrevet oppgaven nesten ferdig nå, men trenger ltt mer, spesielt i del 1. Hvis noen har noen tips, tar jeg gjerne i mot jeg også. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 konge, tusen takk for innspill. Hume er notert. I hvilken grad føler du at man burde dra inn hele remsa av filosofer? grøsser ved tanken på å dra inn descartes og Kant... Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Tror ikke de andre filosofene i pensum er så veldig relevante. Jeg har ikke tenkt å dra inn flere slik jeg ser det nå. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 sweet, takker så mye. lykke til med oppgaven din da Hanky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå