Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til Exphil Oppgave - biologisk kunnskap og moraloppfatninger

Anbefalte innlegg

Hei hei, sitter med en uke igjen på fristen og tenkte jeg skulle kaste meg inn i exphil oppgaven.. Oppgaveteksten lyder som følger:

"Kan biologisk kunnskap brukes til å begrynne moraloppfatninger vi bør ha? Drøft.

"Kan biologisk kunnskap brukes til å forklare hvorfor mennesker har de moraloppfatninger de faktisk har? Drøft."

Jeg spør ikke noen om å skrive oppgaven for meg, ønsker bare litt innspill på vinklinger og måter å disponere oppgaven på.

Jeg tenkte i utgangspunktet å drøfte problemstillingen i lys av tankene til de relevante filosofene i pensumboka/bøkene, og så eventuellt stille dem opp mot hverandre, drøfte deres relevans, kanskje ved bruk av eksempler, og så kanskje trekke litt linjer mot mer moderne og samtidsrelevante problemstillinger knyttet til spørsmålet/spørsmålene.

Noen som føler for å spytte inn med noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne oppgaven har jeg også fått, akkurat den samme. Når det gjelder det første, se litt på Hume og er/bør problematikk. I det andre spørsmålet, kan sosiobiologi være et stikkord å se på. Jeg har selv skrevet oppgaven nesten ferdig nå, men trenger ltt mer, spesielt i del 1. Hvis noen har noen tips, tar jeg gjerne i mot jeg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...