Gå til innhold

Kjøpt ny RAM-brikke, men PC'en vil ikke starte med den nye brikken.

jaadd

Anbefalte innlegg

Kjøpte en PC like før sommeren, og følte for å oppgradere minnet (fra 2gb til 4gb). Med pcen kjøpte jeg en Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9 (denne), som har fungert helt fint. Nå nylig kjøpte jeg en ny av akkurat samme brikken, men pcen vil ikke starte når jeg bruker brikken. Jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner av RAM-slots, og også med den nye brikken alene, men det hjelper ikke.

For meg virker det som om modulen er ødelagt, spesielt siden pcen ikke starter med den nye modulen alene (i samme slot som den opprinnelige stod). Er det noe jeg har oversett, eller er det en åpenbar feil jeg gjør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har den modulen akkurat samme spec som den gamle? Og maskinen starter ikke med den nye modulen der den gamle normalt står (og funker)? Da høres det ut som feil på modulen.

Lenke til kommentar

Har den modulen akkurat samme spec som den gamle? Og maskinen starter ikke med den nye modulen der den gamle normalt står (og funker)? Da høres det ut som feil på modulen.

Jeg kjøpte pcen gjennom komplett.nos PC-bygger. I ordren står det hvilke komponenter som inngår i maskinen, med link til hver komponent. Det var fra den linken (samme som posten ovenfor) jeg bestilte RAM-brikken. Jeg regner med det er eksakt den samme, og at de ikke endrer produktet som hører til koblingen. Varenummeret stemmer også overens, som jeg regner med er unikt.

Den opprinnelige brikken sto i slot 2, og den nye satte jeg i slot 4. Dette hjalp ikke, så jeg forsøkte å sette den i slot 1, også uten hell. Etter dette prøvde jeg å sette den gamle brikken i slot 1 og 4 alene, for å se at ikke det var noe gærnt med slotene. PCen startet uten problemer i begge tilfellene. Etterpå satte jeg den nye brikken alene i slot 1,2 og 4, uten at PCen ville starte (oppstarten gikk i 2-3 sekunder før den slo seg av igjen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...