Gå til innhold

Skaffe nye venner eller en hobby

Kosepose93

Anbefalte innlegg

Heihei :yes:

Jeg trenger å finne en hobby eller aktivitet, eller egentlig trenger jeg vel å finne nye venner.

Problemet er bare at jeg er så sjenert og usikker på meg selv, er det noen her som har tips og råd ?

Jeg går ikke på skole nå, så er ikke aktuelt å finne noen i skoplassen..

Møte venner av venner passer seg ikke bra..

Setter pris på tips til hva jeg kan fylle ut hverdagen med :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er på rett spor. Se på hva du selv liker, som hobby, og fin et klubb eller noe. Venner vil komme helt naturlig når du er blandt andre med samme interesser.

Takk for svar :)

Ja..vet bare ikke hva ! Haha, jeg har ingen interesser dessverre. Vil bare ut å møte mennesker da jeg er mer enn nok ensom for tiden.

Men er jo så sjenert, så mulighetene begrenser seg -_-

Jeg får i første omgang dra mer ut på byen å "henge" for meg selv, kanskje jeg skulle klart å komme i snakk med noen ? Haha ikke ve jeg men får se =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er egentlig i nesten samme situasjon, er på leting etter hobby. er glad i å bruke kroppen, og samtidig få nye venner med samme interesser. Mener ikke å stjele tråden til Kosepose93 (han/hun får jo forsåvidt nye tips også), men hva kan dere foreslå?

Endret av salah
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tja, om du har lyst til å prøve noe nytt så er det forskjellige spillklubber tilgjengelig rundt om i landet, men er avhegig av hvor du bor da. Der kan man prøve ting som rollespill, brettspill og lignende. Det kan være enkelt å bli kjent med nye der ettersom folk der er vante med nye folk og er ekstra vant med å være rundt folk som er sjenerte. Er jo såklart enn noe spesiell hobby som ikke passer for alle, men kan jo være spennende å prøve noe nytt? :)

Lenke til kommentar

Hei der.

Liker folk som er sjenerte...er eller vil heller si at jeg var det også.

Venner får du av å ha samme interesse, ellers er det ikke helt mulig. Kan godt være folk mann sier hei og hade til fra gang til gang, men dette er ikke en skikkelig venn.

Finn en venn? Join en klubb. Fotball? Dykking? Klatring? Løping?

Jeg begynte å spille fotball, pluss hoppe i fallskjerm, tok sertfikatet. Fallskjermshoppingen hjelper med at du er sjenert. De følelsene som går gjennom kroppen din idet du hopper ut av et fly kommer til å være så mixet, redd, glad, høy, nervøs osv...når du lander vil du ha en annen DNA struktur. Det at du er sjenert kommer fra at du er usikker...usikkerheten må til sies når du hopper ut av et fly... ser du poenget? =)

Lykke til.

forresten, ikke vent med å joine en klubb. Gjør det nå. Om du venter med et par dager taper du. Bare gjør det. fuck de andre du er så sjenert over. hvem er de til å bestemme over deg og gjøre deg ukomfertabel.

Bill=)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ser mange har foreslått at du skal joine en klubb, men ikke spesifisert det ordentlig.

Hva er interessene dine? Kvaliteter du har? Du skulle kanskje nevnt noen av disse først?

Anyways -- du er ikke alene om dette! Selv de som har mange venner føler seg ikke alltid helt tilfreds. Ta f.eks. en titt på www.discoverahobby.com, der får du en lang lang liste over alle muliger hobbyer du kanskje ikke kom til å tenke på ved det første;)

Du må heller ikke la det at du kanskje ligger litt bak, eller er helt nybegynner i en hobby stanse deg fra å starte med den. Alle som er medlemmer av hobbyen startet også en eller annen gang, og i de aller fleste tilfeller vil de litt mer erfarne med glede hjelpe deg å bli bedre - i samme slengen kan du da prøve å få bedre kontakt med de

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...