Kosepose93 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Heihei. På det brevet man får i fra forsvaret, som skulle hvert besvart 04.10.2010 var det viktig ? Jeg har nemlig ikke svart, å lurer på hva de egentlig gjaldt og hva som vil skje nå ? Jeg må bare si at jeg har ingen planer om å melde meg inn i forsvaret, da. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Nå hadde det vært greit å faktisk vite hva det var slags brev. Innkalling til sesjon? Oppmøte til førstegangstjeneste? Noen brev er faktisk straffbare å ikke svare \ følge opp ved å møte opp dit du kalles inn. Neste gang du får brev, prøv å faktisk lese det før du får politi \ militærpoliti på døra. (Samme regel gjelder forøvrig også regninger, kjipt å få, men ignorering har en tendens til å gjøre ting værre) Lenke til kommentar
Kosepose93 Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Nå hadde det vært greit å faktisk vite hva det var slags brev. Innkalling til sesjon? Oppmøte til førstegangstjeneste? Noen brev er faktisk straffbare å ikke svare \ følge opp ved å møte opp dit du kalles inn. Neste gang du får brev, prøv å faktisk lese det før du får politi \ militærpoliti på døra. (Samme regel gjelder forøvrig også regninger, kjipt å få, men ignorering har en tendens til å gjøre ting værre) Du tuller nå ? Jeg vil ikke få politiet på døren Da skal jeg heller med glede punge ut med noen lapper... Nei, hva gjaldt det brevet da..jeg husker ikke ! Haha men var nok noe innkalling eller noe ? Var i allefall noe som måtte besvares innen 04.10 å det er jo forsent. Jeg så det brevet for noen dager siden, hadde helt glemt det men nå er det uansett for sent. Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Det var nok sesjon del 1. Fristen har gått ut nå, men jeg tror det fortsatt er mulig å svare på www.forsvaret.no/sesjon. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Det var helt sikkert Sesjon Del 1 ja, og det er obligatorisk for både jenter og gutter å svare! Om du ikke besvarer bryter dette med vernepliktsloven og vernepliktsverket vil lage en sak ut av dette. Å leke så utrolig digg på et forum som dette virker bare utrolig dumt! Hvis alle må besvare betyr det ikke at noen er fritatt! Logg inn og besvar. Sesjon har de fleste gutter vært på opp gjennom årene uansett. http://www.mil.no/felles/vpv/start/innrulleringogsesjon// Lenke til kommentar
Kosepose93 Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Det var helt sikkert Sesjon Del 1 ja, og det er obligatorisk for både jenter og gutter å svare! Om du ikke besvarer bryter dette med vernepliktsloven og vernepliktsverket vil lage en sak ut av dette. Å leke så utrolig digg på et forum som dette virker bare utrolig dumt! Hvis alle må besvare betyr det ikke at noen er fritatt! Logg inn og besvar. Sesjon har de fleste gutter vært på opp gjennom årene uansett. http://www.mil.no/felles/vpv/start/innrulleringogsesjon// Leke digg ? Altså, det var ikke helt meningen å ikke svare, for jeg hadde helt glemt brevet, før jeg fant det igjen får et pr dager siden. * løper ned å henter brevet * Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Leke digg; "Ingen planer om å melde meg inn i forsvaret, da" "Da skal jeg heller med glede punge ut med noen lapper..." Du melder deg ikke inn, staten representert ved vernepliktsverket bestemmer om du skal inn eller ikke. Bra at du nå besvarer hvertfall Lenke til kommentar
Kosepose93 Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Leke digg; "Ingen planer om å melde meg inn i forsvaret, da" "Da skal jeg heller med glede punge ut med noen lapper..." Du melder deg ikke inn, staten representert ved vernepliktsverket bestemmer om du skal inn eller ikke. Bra at du nå besvarer hvertfall Jaaaaa, ordla meg kanskje litt feil Men altså, jeg er en jente å føler ikke at jeg har så mye å bidra med i forsvaret. Jeg er dessuten ikke egnet pga min psykiske tilstand. Å ja, om det står mellom å møte på noe greier eller betale en "bot" så skal jeg heller betale de pengene! Jeg hadde også valgt fengsel, sånn at det er sagt. Poenget er det at jeg sikkert kunne hatt en "fin" opplevelse i forsvaret, men jeg hadde knekt sammen rimlig kjapt, dessverre. Fysiskt sett skulle nok gått greit, med en del blod og svette i pris Men jenter er ikke pliktet til å møte opp uansett ? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Nei, jenter har den fordelen av at de når som helst kan si ifra og trekke seg, selv om de har tatt plassen til en fyr som kanskje var motivert... Likestilling på sitt beste. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Sesjon del 1 må besvares og blir du kalt inn til sesjon del 2 må du møte opp der også. Kjenner et par jenter som var 92 årgangen de ble egnet, men kom ikke videre til del 2. De ville ikke likevel så like greit. Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Jenter må ikke ta førstegangstjeneste, så det er vel bare å si at du ikke er intressert i militær tjeneste i sesjon del 1, så slipper du? Lenke til kommentar
Kosepose93 Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Nå er vel gutter litt sterkere enn jenter sånn fysiskt og psykiskt. Sånn stort sett hvertfall. Tenk om det skulle hvert frivillig for alle sammen, da hadde Norge slitt om det ble krig :O Hvis vi ikke hadde noen folk klare.. Men jenter burde kanskje hvert pliktige til å dra de også. Er masse mas med likestilling og slikt, men når det kommer til fordelene vi jenter har som ikke guttene har så er ikke det så nøye virker det som. Men uansett så hadde jeg ikke hvert egnet pga min psykiske tilstand, tviler på at de vil ha en antisosial jente på 155 cm. Hva skulle jeg gjort der liksom ? Kunne godt hvert kokk i militæret da eller gjort noe greier med hundene Lenke til kommentar
William_S Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Jenter må ikke ta førstegangstjeneste, så det er vel bare å si at du ikke er intressert i militær tjeneste i sesjon del 1, så slipper du? Ja akkurat. Hele hensikten med det nye todelte sejsonssystemet er å luke bort folk som ikke er interesserte så Forsvaret slipper å bruke energi på å tvinge folk som absolutt ikke vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå