NeEeO Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Hei, Jeg skulle resette PCen(stasjonær), jeg hadde gjort dette før. Men på min bærbare..Har fjitsu som stasjonær, Men, til saken..Jeg trakk system gjennoppretting...Trakk..på gjenopprettt alle instillinger..osv..osv.. etterpå slo pcen seg av..(tok ca 20 min) så slo jeg pcen på igjen..Plutselig var admin brukern der..Jeg tastet inn passordet jeg brukte til å logge inn..Men dessverre kom ikke jeg meg inn. Jeg er helt sikker på at jeg tastet riktig passord.. Hva skal jeg gjøre nå? Edit: Ser ike ut som om den har recovery engang..trakk på CTRL + F10, kom bare opp en svart skjerm med tekst som.. Bruker/Dokumenter/Win7...Osv.. Endret 17. oktober 2010 av Darksite Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Går det ann å bruke CDen du installerte windows 7 med? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hvor valgte du systemgjennoppretting? Fra et valg i Windows, fra en CD du satt inn, fra BIOS??? Og hva var installert på pcen fra før av, hva var på pcen da du kjøpte den (helt ny) og hva prøver du å installere nå? Og hva betyr "Trakk"? Trakk som i trekke noe? (jeg trekker en bil) Trakk som å velge noe (jeg trakk en lapp fra en hatt?) eller hva? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Hvor valgte du systemgjennoppretting? Fra et valg i Windows, fra en CD du satt inn, fra BIOS??? Og hva var installert på pcen fra før av, hva var på pcen da du kjøpte den (helt ny) og hva prøver du å installere nå? Og hva betyr "Trakk"? Trakk som i trekke noe? (jeg trekker en bil) Trakk som å velge noe (jeg trakk en lapp fra en hatt?) eller hva? Det var en del spørsmål :s, Hvor valgte du systemgjennoppretting? Fra et valg i Windows, fra en CD du satt inn, fra BIOS???- Jeg søkte i start menyen..System Gjennoppretting..>gjennopprett instillinger..osv. Og hva var installert på pcen fra før av, hva var på pcen da du kjøpte den (helt ny) og hva prøver du å installere nå? Det var masse rot(søppel programmer..pcen var helt full av tull..) ville få bort det uten manuell sletting..av alle programmer..så ville gjøre den til helt ny som den var da jeg kjøpte den. Nå prøver jeg å installere Windows 7 igjen, men siden noen av filene til Windows 7 har gått bort(pga feil installering?), klarer den forsatt å lese Windows 7 CDen? har ikke prøvd siden den ikke ligger hjemme men Hos det andre hjemmet mitt(pappa). Og hva betyr "Trakk"? Trakk som i trekke noe? (jeg trekker en bil) Trakk som å velge noe (jeg trakk en lapp fra en hatt?) eller hva? Lol, dette var det morsomste..nei..jeg trakk på knappen(trykket). Akuratt nå bruker jeg en venns PC, håper på Svar fort :| Lenke til kommentar
myhken Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Du kan prøve å kjøre en reparasjon via Windows 7 platen. Om ikke, må du nok formatere å legge inn Win7 fra nytt av fra Win7 platen. Systemgjenopprettning er ikke ment for å gjøre en "ren installasjon" og legger bare tilbake data fra siste gjennoppretningspunkt, som blir opprettet hver gang en oppdatering blir installert etc. Om du har kjøpt en ferdig pc, kan det være du kan trykke på en eller annen knappe kombinasjon for å kjøre en fabrikk gjenoppretning. Men kommer an på merke på pcen, samt om recovery funksjonen enten ligger på disken eller på DVD plater. Og hadde du Windows 7 på pcen da du kjøpte den? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Nå prøver jeg å installere Windows 7 igjen, men siden noen av filene til Windows 7 har gått bort(pga feil installering?), klarer den forsatt å lese Windows 7 CDen? har ikke prøvd siden den ikke ligger hjemme men Hos det andre hjemmet mitt(pappa).[/i] Og hva betyr "Trakk"? Trakk som i trekke noe? (jeg trekker en bil) Trakk som å velge noe (jeg trakk en lapp fra en hatt?) eller hva? Lol, dette var det morsomste..nei..jeg trakk på knappen(trykket). Akuratt nå bruker jeg en venns PC, håper på Svar fort :| Vel her det vi som LOL mht ordet "trakk". Trakk er ikke en form av verbet trykke men av verbet trekke (og som har en helt annen betydning). Din Win7 DVD påvirkes ikke av manglende filer på harddisken. Du kan forøvrigt akdri installere denne innefra windows operativsystemet - du må starte maskinen med DVD-platen og følge de instruksjoner som kommer opp. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Nei, jeg hadde Windows vista før jeg brukte windows 7 CD..men da hadde jeg installert masse tull så jeg ville gjøre pcen om til fabrikkstandard igjen(jeg hadde jort det før) ..Men denne gangen trykke jeg ikke på recovery men på system gjennoppretting.. også da jeg trykker ALT + F10 ved oppstart..Kommer ikke recovery programmet opp det viser seg at recovery programmets filer er slettet. Perb: Så du mener at uansett jeg har manglene filer i windows systemet vil PCen kunne lese CDen? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Ja selvsagt vil pcen alltid kunne lese en OS CD. Men hva mener du med å lese den? Du må starte pcen din med den originale Windows 7 platen og velge i BIOS at pcen skal starte CD/DVD ROM før harddisk, så må du gjøre en clean install derfra. http://samfunn.myhken.com/?p=819 Det blir mye jobb, men det er prisen å betale for å legge inn mye "tull". Skal du ha en recovery funksjon etter du har lagt inn Win7, slik at du kan få tilbake pcen slik den var rett etter nyinstallasjonen, så kan du bruke programmer som Acronis True Image eller Norton Ghost, så tar du en system avbildning etter du har satt opp pcen slik du vil ha den. Neste gang du vil tilbake til start, legger du bare tilbake den kopien. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Enkelig er problemet mitt at jeg ikke får logget inn fordi Windows har laget et administrator passord som ikke eksisterer engag..jeg trenger vel ikke å skrive noen admin passord under installasjon av windows7 (med CD)? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Nei det trenger du ikke. Men har du prøvd å bare trykke enter da? Altså blankt passord? Uansett, du har jo ikke gjennopprettet systemet ditt på en riktig måte, så uklart hva som er feil. Men kan være et resultat av feil bruk av det programmet du brukte (systemgjengoppretting) Uansett, alt kan løses med en clean install med Win7 plata. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Ja, skal gjøre det etterpå nå er jeg lettet . Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Du trenger heller ikke noen ekstra programmer fpr å foreta en backup av OS etter at du har installert Windows på nytt - Win 7 har en fullt adekvat backupfunksjon innebygget. Bare husk å gjør dette rett etter at du har foretatt en ren installering av Win 7. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Sant nok, beste er å legge den kopien på en ekstern disk eller en annen disk, så er du sikker. Men en egen partisjon på disken bør gå bra det også. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Vil det skje no om jeg installerte Windows 7 64 bit på 32 bit(hadde 32 bit før) trykket feil og valgte 64 bit..hva vil skje? Endret 16. oktober 2010 av Darksite Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Høres ikke ut som om du har en original Windows 7 plate akkurat, du kan ikke trykke feil på en slik. 32bit er på en plate og 64bit på en annen. Men så lenge du formaterer pcen (clean install) så er det ikke noe problem, så lenge pcen din støtter 64bit, noe den trolig gjør. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hvor gammel er PCen din? På de nyeste windows-maskiner så følger det ikke med operativsystemcd'er, men dette er noe som du må brenne ut selv. Har du en orginal windows CD eller brent ut? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hvor gammel er PCen din? På de nyeste windows-maskiner så følger det ikke med operativsystemcd'er, men dette er noe som du må brenne ut selv. Har du en orginal windows CD eller brent ut? Om han kan velge mellom 32bit og 64bit på samme plate har han selvsagt en piratkopi, MS lager ikke slike plater. Du får heller ikke slike valg på ferdig installerte pcer. Så dette er så uoriginalt som det kan bli Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Jeg har fått det både på Acer'n og HP'n min, så jo Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Jeg har fått det både på Acer'n og HP'n min, så jo På samme plate, eller valget nå du starter installasjonen for første gang (pc oppsettet, ikke fra platen)? Og hvilke pc modeller har du fra Acer og HP? Da er det lett å sjekke på nett om de leverer pcer med begge deler. Jeg kjøpte en Acer bærbar for ikke så lenge siden, og fikk ikke det valget. Heller ikke på en HP stasjonær jeg hjalp en med å sette opp forrige helg. Det er normalt at man får med 32bit om man har 3 GB eller lavere, og 64bit om man har mer enn 3 GB. Office 2010 kan du få valg om å enten bruke 32bit eller 64bit... Endret 17. oktober 2010 av myhken Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Nei, Nei, Nei, Jeg mente ikke at jeg trykket feil..men det var en CD som het x86, og en som het x64(Cdene var brent ja) Så putta jeg inn x64..men Pcen min har enkelig x84(32bit) går det bra..det funker jo normalt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå