dem0 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hei, har et lite problem, når jeg starter pcn kommer det ikke noe bilde. RPM på viftene til skjermkortet går opp og ned og bråker unormalt mye, ikke høy RPM støy, men noe annet. ( Radeon 5870). Første jeg tenkte var at nå er det nye skjermkortet til 3k kaputt, men etter å ha prøvd det gamle skjermkortet som fungerer, fant jeg ut at det ikke var noe galt med skjermkortet. Til om med med det gamle skjermkortet gikk viftene i samme "mønster", og bråkte unormalt. Skjermen er det heller ikke noe galt med. SÅ da tror jeg det er noe galt med hovedkortet eller PSU'n, men jeg har ikke mulighet til å finne ut om det stemmer. Har en gammel strømforsyning, men det kommer ikke til gi nok strøm uansett, og har heller ingen hovedkort liggende. Noen som vet hva problemet kan være? Strømforsyningen er en Corsair 650W, som ikke er mange månedene gammel, hovedkortet derimot er noen år gammelt. What you think? Kan det være noen andre komponenter som har strøket med? Takk for alle svar som kommer til hjelp Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Husket på 12v atx kontakten? 4 eller 8 pin i nærheten av cpu. Lenke til kommentar
dem0 Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Husket på 12v atx kontakten? 4 eller 8 pin i nærheten av cpu. Den sitter som den skal ja. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Defekt hovedkort etter symptomene og erfaring mener jeg. Hatt to slike tilfeller hvor hovedkortet er i skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå