Eirikbon Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hei. Kjøpte pc i januar fra komplett.no. Fikk den i månedskiftet januar/februar. Med en gang jeg fikk den var det noe galt med den. Jeg sendte mail til komplett 3 mars 2010, etter å ha prøvd diverse for å fikse selv ( reinstallere windows,driver osv) Første reperasjon fant de ut at hovedkortet var defekt og byttet dette. PCn var ifølge de da OK. Dagen jeg fikk den tilbake merket jeg med en gang at den fortsatt ikke var OK, så jeg sendte den tilbake igjen. Da fant de ut av minnebrikkene var defekte og byttet disse også, og PCn var OK igjen. Jeg fikk den tilbake og merket igjen at det fortsatt var problemer, og sendte den inn igjen med krav om en pc i perfekt stand, en ny pc eller å få hevet kjøpet. Tilbake fikk jeg en pc som det ikke var gjort noe med, regning på 800kr, melding om at det var software feil, og instruksjoner om hvordan å fikse dette: utskrift fra et warcraft 3 forum, som sier jeg skal prøve forskjellige drivere, ganske useriøst spør du meg. Spill var en av flere feil jeg hadde sagt ifra om. Når jeg streamer film på div nettsider er det en skarp ulyd i headset/høytalere, windows kopien min er "falsk" etter de byttet hovedkort ( noe jeg sa de skulle fikse på rep 3 ), og spill får fatal error ( cod, cs , wc3 ). Som jeg ser på det har jeg fått et produkt jeg ikke skulle hatt siden dag 1. Det produktet de har levert meg har hatt produksjonsfeil ( defekte varer ) og jeg har ikke forskyldt noen av problemene med uansvarlig bruk etc selv. Skal nå sende den inn for 4 rep imorgen. Lurer på hvilke krav jeg kan stille til de. De nekter på å heve kjøp eller gi meg ny. Jeg har fått nok og vil gjerne avslutte kundeforholdet mitt til de og helst heve kjøpet. Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 windows kopien min er "falsk" etter de byttet hovedkort ( noe jeg sa de skulle fikse på rep 3 ), og spill får fatal error ( cod, cs , wc3 ). Asus pc? Lenke til kommentar
nikolaim Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Vil si meg enig i dålig rep. på komplett. Kjøpte en pc i deller, et par uker før slutten av sommerferien, satte den sammen og når jeg startet spillet starcraft2 ble skjermen svart nesten med en gang gamet startet. ringte kundesupport, og de sa at dette hørtes ut som en skjermkort problem. 1. rep: jeg sender inn skjermkortet, og får mail tilbake om at det er funnet en feil på det. Defekt vare replasseres med ny. Det kommer i posten. Samme prob. som før. Ringer kundesupport, og de ber meg sende inn HK,CPU,RAM og GPU. 2. rep: Jeg sender inn dette. Får mail tilbake om at det var funnet en feil på HK, og defekt vare replaseres med ny, og testes, OK. Det kommer i posten, samme prob som før. Begynner nå å bli ganske lei, så jeg ringer dem og sier at jeg sender inn hele pcn, så får de finne ut hva som er feil selv. 3. Rep: Sender inn hele pcn, og får mail tilbake om at det var funnet feil på GPU, defekt vare replasseres med ny. Testes, OK. Får endelig pcn tilbake, og GLEDER meg til å spille, etter nesten 2 mnd med fram og tilbake. Reinstallerer OS, og spill. Starter sc2, samme problem som før... 4. rep: Vet nå at jeg har rett til nytt prod. eller pengene tilbake. Sender inn pcn på nytt, og den testes. Snakket med verkstedet på komplett i dag, de sa at det nå var funnet feil på strømforsyning, den kommer vell tilbake i posten i midten av neste uke... får håpe dette var den endelige feilen. Om ikke, var nokk dette min siste handel på komplett. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) @Nikolaim OBS: Starcraft2 har ingen FPS-sperre, så trenger ikke være noe feil med maskina di. Med å gjøre endringen under så forhindrer man at SC2 forsøker å brenne opp skjermkortet ditt.... Åpne filen variables.txt (ligger under starcraft-katalogen) Legg til følgende linjer: Frameratecapglue=30 Frameratecap=60 Endret 16. oktober 2010 av Flodec Lenke til kommentar
nikolaim Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Flodec: Problemet skjer så fort etter at spillet er starta, så tviler stert på at det har noe med temp. å gjøre. Men uansett, dette er prøvd fra før av, og ingenforskjell. Takk for omtanke De har jo funnet feil på PSU, så håper det er dette som gjør det. Er jo også ganske logisk... At GPU'en backer ut når den ikke får mer strømm... vi får vente å se Lenke til kommentar
Eirikbon Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Er en komplett gamer pc. 1 Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Ba # 1 Chieftec Smart Series 550W PSU ATX 12V V2.0, Standard, 2x 6pin PCIe, 4x SATA, 120 # 1 Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156 4xDDR3, ATX, GbLAN, 4phase power, PCI-Ex(2.0)x16 # 1 Intel Core? i5 Quad Processor i5-750 Quad Core, 2.66Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w # 1 Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin # 1 XFX Radeon HD 5750 512MB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 700MH # 1 Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 3.0Gb/s, 32MB, 7200RPM får håpe på ny eller pengene tilbake. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) 4. rep: Vet nå at jeg har rett til nytt prod. eller pengene tilbake. Sender inn pcn på nytt, og den testes. Snakket med verkstedet på komplett i dag, de sa at det nå var funnet feil på strømforsyning, den kommer vell tilbake i posten i midten av neste uke... får håpe dette var den endelige feilen. Om ikke, var nokk dette min siste handel på komplett. Men krevde du ny PC eller heving av kjøpet samtidig som du rapporterte problemet/ba om RMA? Regelen om ny PC eller heving ved tredje gangs samme feil, gjelder kun hvis kjøper krever dette samtidig ved innlevering av gjenstanden. Eventuelt er det mulig du kunne nektet å få tilsendt samme PC i retur når du snakket med verkstedet tidligere i dag, men protesterte du ikke på det så har du godtatt nytt avhjelpsforsøk (reparasjon). EDIT: Kan også være et softwareproblem/konflikt med et program du har installert. I såfall er ikke forhandler av selve PC'en ansvarlig. Endret 23. oktober 2010 av Marekatten Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 4. rep: Vet nå at jeg har rett til nytt prod. eller pengene tilbake. Sender inn pcn på nytt, og den testes. Snakket med verkstedet på komplett i dag, de sa at det nå var funnet feil på strømforsyning, den kommer vell tilbake i posten i midten av neste uke... får håpe dette var den endelige feilen. Om ikke, var nokk dette min siste handel på komplett. Men krevde du ny PC eller heving av kjøpet samtidig som du rapporterte problemet/ba om RMA? Regelen om ny PC eller heving ved tredje gangs samme feil, gjelder kun hvis kjøper krever dette samtidig ved innlevering av gjenstanden. Eventuelt er det mulig du kunne nektet å få tilsendt samme PC i retur når du snakket med verkstedet tidligere i dag, men protesterte du ikke på det så har du godtatt nytt avhjelpsforsøk (reparasjon). EDIT: Kan også være et softwareproblem/konflikt med et program du har installert. I såfall er ikke forhandler av selve PC'en ansvarlig. Jeg ser ikke helt hvorfor det å ikke nevne heving med en gang skal medføre at en automatisk godkjenner avhjelp med nytt reperasjonsforsøk - hvor har du det fra? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg ser ikke helt hvorfor det å ikke nevne heving med en gang skal medføre at en automatisk godkjenner avhjelp med nytt reperasjonsforsøk - hvor har du det fra? Hvis selger sier at de skal reparere, og du sier "ok" så har du godtatt avhjelpsforsøket. Når du så får tilbake PC'n, så kan du ikke kreve heving i ettertid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå