Gå til innhold

verdens beste bærbar UTEN TVIL!!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bra og reklamere for en så gammel laptop som den AlienWare har...

Men kongen er nok Medion's laptop.

m. Widescreen (15,2"?), DVDbrenner, og 512/1GB minne, og 60 GB HD

Medion var i fjor den PC produsenten som solgte MEST i europa, DVS at de solgte mere PC'er enn HP, Compaq, Dell og alle andre

beste av alt, Medion har support 24/7 absolutt ALLE dager i året

Lenke til kommentar

Ja, den som selger mest er best. Dvs at Toyota er det ypperste man kan få tak i når det kommer til bil :lol: Dvs at en McDonaldsburger er den beste maten man kan få kjøpt for penger :lol:

Selv om innlegget er usakelig. Håper jeg noen der ute i det minste skjønner baktanken. Hele tråden er så idiotisk at man ikke skal se bortifra at P4 tar den opp i en av sendingene sine.

Alienware og Medion er så fjernt fra det beste innenfor det bærbare markedet at det kun er Fritz0r, teddy07 og Gerhard Helskog som kan mene noe slikt.

Lenke til kommentar
bra og reklamere for en så gammel laptop som den AlienWare har...

Men kongen er nok Medion's laptop.

m. Widescreen (15,2"?), DVDbrenner, og 512/1GB minne, og 60 GB HD

Medion var i fjor den PC produsenten som solgte MEST i europa, DVS at de solgte mere PC'er enn HP, Compaq, Dell og alle andre

beste av alt, Medion har support 24/7 absolutt ALLE dager i året

ehhh... sammer har nå alienware..... 24/7 service. men de selges jo ikke i norge da... så vidt jeg vet!?

Sony og Toshiba har kommet med 15" skjerm! noe som er markedets største foruten Apple's 17" wd.

area51 kan nok skilte med P4 3.0, 1 gb ram og ATI radeon 9000 mobile

så d så...

nei det er ikke reklame! kom bare over produktet er i usa på E3.

Lenke til kommentar

... snip ...

Sony og Toshiba har kommet med 15" skjerm! noe som er markedets største foruten Apple's 17" wd.

så d så...

Bli i USA du, Teddy, så kan vi her i Europa kose oss med f.eks. Dells 15,4" WUXGA-laptops med 1920x1200 oppløsning :D

Apple si er større, men har så vidt jeg vet mye lavere oppløsning.

PP

Lenke til kommentar

... snip ...

så d så...

Bli i USA du, Teddy, så kan vi her i Europa kose oss med f.eks. Dells 15,4" WUXGA-laptops med 1920x1200 oppløsning :D

PP

NERDDD!!!

du ska ha aua av sTÅl førr å se så lita skrift!!!

dessuten så e AW på vei med 16" HAH!! så d så...

Lenke til kommentar

... snip ...

så d så...

PP

NERDDD!!!

du ska ha aua av sTÅl førr å se så lita skrift!!!

dessuten så e AW på vei med 16" HAH!! så d så...

Heh.

Det er bare å øke skriftstørrelsen det da.

Lenke til kommentar

Denne tråden hadde ikke vært så tåpelig om folk hadde tolket hverandres innlegg som synspunkter istedenfor faktaopplysninger...

Det virker også som om mange tror at alle drømmer om en laptop med 3 ghz og 1gb med ram og en ****** av en Widescreen skjerm!? Hvorfor det?

Jeg kommer ALDRI til til å se på en 4 kilos dundre av en maskin med desktopprosessor som det råeste som finnes på markedet... Og kanskje det bare er meg, men jeg skjønner ikke poenget med Widescreen på en laptop...

Lenke til kommentar

Ja, ikke sant. Det spiller jo liten rolle hvordan CPU det er i en bærbar, for det er alltid minnesystemet og ikke minst diskene som drar ned ytelsen i dem uansett. Dessuten er jeg meget fornøyd med min lille søte Dell på 2.26kg ;) Jeg skal ha en BÆRBAR-pc, ikke en "FLYTTBAR" ... Hvem pokker gidder å drasse på et overvarmt, støyende dråg på 4+ kg? Det er mer ubegripelig.

Nei, da syns jeg det virkelig er bedre å legge litt penger i en lett pc som ikke bråker og lager vanvittige mengder varme, med en kjapp disk. Skal jeg ha et kraftig dråg, så har jeg 2x AMD MP med fett mye ram og 4 disker i raid. Det kjører rompestumpen av den Alienware-pc'n uansett ... (og godt mulig til en lavere pris...)

Lenke til kommentar

Sitter selv på en bærbar maskinen nå med deskop-prosessor.

Man kan si hva man vil, men "bærbare" pcer med deskop-prosessor bråker MYE. De blir også altfor varme (absolutt ikke behagelig å ha på fanget). Nå har jeg ikke brukt en bærbar pc med mobile prosessor på fanget før, men de er kjent for å utvikle mindre varme.

Deskop-prosessor pcer er deskoperstattere. Vil jeg ikke annbefale for en som ønsker å bruke maskinen mye rundt om kring, feks lesesaler, jobb, møter ol.

Mobile-prosessor pcer er som navnet sier mobil. Denne kan brukes som en bærbar.

Som "ufo" skrev. Hvorfor være så opphengt i cpuen? Cpu på 2,0 eller 3,0ghz blir nesten det samme. Cpuen er ikke flaskehalsen, og det er gjerne flaskehalsen man ønsker å gjøre noe med. Det er især harddisk som sakker systemet. Mye minne er også nødvendig.

Lenke til kommentar

Ser vi på ytelse i forhold til pris, er vel Elitgroup's Green 732 den beste du får takk i vist du tenker ytelse, men da er ikke dette pc'n å ta med seg på forelesninger og møter. Som sagt en Bærbar skal være bærbar ikke flyttbar. Og skal du ha en kraft pc kjøp en stasjonær pc som denne :

Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800

- Socket PGA478, 512kB "Northwood"

4 167,00

Asus P4C800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz

- I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid

1 788,00

Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB

- Kit w/two matched CMX512-3200LL DIMMs

2 Stk

5 004,00

Sony DVD-brenner DRU500AX, IDE, Retail

- DVD+R/+RW/-R/-RW4X/2,4X/24X/10X/32X/8X

3 271,00

Hercules 3D Prophet 9800PRO 256MB DDR2

- AGP,ATI 9800PRO,TV-Out/DVI, Bulk

6 365,00

Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA

- S-ATA/150, harddisk 8MB cach ST3120026AS

2 Stk

3 184,00

Western Digital Raptor 36,7GB SATA

- 10000Rpm 8MB cache WD360GD

1 542,00

Eizo 19" LCD FlexScan L767K TCO-99 Sort

- med VGA, DVI-D inngang og høyttalere

- Miljøavgifter kr 50,00 pr stk kommer i tillegg.

9 641,00

Creative Soundblaster Audigy 2

- PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX6.1, Retail

1 046,00

Mystify Razer BoomSlang 2500 (2500dpi)

- USB/PS-2, Retail

591,00

Logitech Cordless Desktop MX

- (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail

992,00

Avg.:

50,00

Totalt:

41 185,00

Men her mangler kabinett og kjølere (jeg vet det).

Da hadde det vært fint med et lian li kabinett med vindu/akvarium og en vapochill kjøler og en del papst viter og noen kalde katoder. Med dette skulle vel dette tilsammen nærme seg 50000kr. eller litt over.

Lenke til kommentar

Verdens "beste" bærbare er og blir IBM T-serie i mine øyne. Ailenware og alt det der er desktop erstattere med en del stasjonær-komponenter hvis jeg ikke husker feil. Om andre er noe raskere eller har heftigere skjermkort betyr ikke no spes for meg, det er helhetsintrykket og kvaliteten som er vikitig.

Lenke til kommentar
Verdens "beste" bærbare er og blir IBM T-serie i mine øyne. Ailenware og alt det der er desktop erstattere med en del stasjonær-komponenter hvis jeg ikke husker feil. Om andre er noe rakerere eller har heftigere skjermkort betyr ikke no spes for meg, det er helhetsintrykket og kvaliteten som er vikitig.

Meget bra sagt

Lenke til kommentar

Jostein sa:

Verdens "beste" bærbare er og blir IBM T-serie i mine øyne. Ailenware og alt det der er desktop erstattere med en del stasjonær-komponenter hvis jeg ikke husker feil. Om andre er noe raskere eller har heftigere skjermkort betyr ikke no spes for meg, det er helhetsintrykket og kvaliteten som er vikitig.

Verdens "beste" bærbare er og blir IBM T-serie i mine øyne. Ailenware og alt det der er desktop erstattere med en del stasjonær-komponenter hvis jeg ikke husker feil.

Greit nok.

Om andre er noe raskere eller har heftigere skjermkort betyr ikke no spes for meg,

Også greit nok

det er helhetsintrykket og kvaliteten som er vikitig.

Sludder og pølsevev. Hvis du ikke har definert kvalitet kan enhver ting være et kvalitetsprodukt. Jeg kjøper dell fordi de har så god kvalitet det samme kan sies om hp compaq toshiba ibm osv. Det er synsning og ikke noe mer. Personlig kjøpte jeg green 732 fordi det var så god kvalitet.

Helhetsintrykk må jo den enkelte skape seg så den er intet mer eller mindre enn en tom frase.

Lenke til kommentar

Toshiba har et par fine som kommer snart til Elkjøp.

Satellite Pro? 20-S203 (litt usikker på om pro er med eller ikke.)

Pentium 4 2800, 60GB, 512MB DDR, DVD-Brenner og hele 17" widescreen.

Satellite 5200-902

Pentium 4m 2400, 80GB, 512MB DDR, DVD-Brenner og 15" skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...