Trancender Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Den bærbare pc'en min har stått på I hele dag. Når jeg kom hjem fra skolen var alt jeg så en lyseblå skjerm. Var ikke bluescreen, var ingen tekst der I det hele tatt. Maskinen heter HP dv6653eo. Når jeg prøver å starte den så får jeg opp en meny hvor jeg kan velge oppstartsbehandling eller normal oppstart. Ingen av disse funker, men jeg får opp en svart skjerm hvor jeg hører den jobber som et helvette - aner ikke hvorfor eller hva den jobber med. Operativsystemet er Vista Home Premium. Noen som har opplevd noe liknende eller vet hvordan jeg skal løse problemet? Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 19 views men ingen svar? Kom igjen a... >.> Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 19 views men ingen svar? Kom igjen a... >.> Gå inn i bios, kjør en HDD test er mitt heiteste tips. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Om du vil gjøre det litt mer avansert enn va Nokia_dell skriver så kan du gjøre følgende Etter POST, og før Windows starter lastingen, trykk F8 for å få opp noen alternativer. Sikkerhetsmodus, start opp fra siste fungerbare innstillninger o.l. Start enten Sikkerhetsmodus(Åpne command med Windows + R -> cmd), eller Sikkerhetsmodus med command prompt (husker ikke norske ordet ). Skriv inn "sfc /scannow" uten anførselsestegn. Denne vil gå igjennom alle filene for å sjekke at det ikke er noe korrupt. Er alt greit der gå videre til neste. Fiks en bootable USB med Ultimate Boot CD. Derifra kan du bruke Vivard som vil sjekke igjennom HDDen for feil. En vanlig HDD test fra bios er grei, men denne vil sjekke sektor for sektor etter feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå