Jan-E. Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hvordan kopierer jeg bilder og musikk mapper fra Linux-PC til Qnap-nas, trodde det var enkelt jeg..... Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Jeg fikk til å legge inn musikken og bildene, men måtte inn på delte mapper i nettverket og sånn skal det vel ikke være, for man skal vel kunne gjøre alt sånnt via web??? Lurer på om det har noe med Linux å gjøre?? Er det det så skal den returneres for det står at den skal funke med windows, mac og linux..... Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Jeg forstår ikke helt problemet. Du får opp NASen under delte mapper, du klarer å kopiere filer over til den, så hva var egentlig problemet? Hvis du med "gjøre alt sånnt via web" mener at du vil bruke nettleseren til å kopiere filer så er ikke det akkurat vanlig, nei. HTTP egner seg relativt dårlig som brukergrensesnitt for filbehandling. NAS har gjerne et web-basert administrasjonsgrensesnitt, men selve filbehandlingen gjøres ikke over web. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Som Nahojp påpeker så funker nok NAS'et ditt som det er ment å fungere rett ur av boksen. Man kan på noen NAS sette opp web tjenester for streaming av film og musikk men det har ingenting med selve filbehandlingen å gjøre da dette foregår via utforsker og mapping av nettverksfoldere. Hvis du kjører Linux så kan det være at du må inn med Samba eller lignende men det høres jo ut som om du allerede har tilgang til NAS'et så da er vel problemet løst. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Som Nahojp påpeker så funker nok NAS'et ditt som det er ment å fungere rett ur av boksen. Man kan på noen NAS sette opp web tjenester for streaming av film og musikk men det har ingenting med selve filbehandlingen å gjøre da dette foregår via utforsker og mapping av nettverksfoldere. Hvis du kjører Linux så kan det være at du må inn med Samba eller lignende men det høres jo ut som om du allerede har tilgang til NAS'et så da er vel problemet løst. Javel. Jeg trodde jeg skulle bruke "web file manager" Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Men jeg har nå fått til det jeg skal bruke den til, nemlig som server til squeezeboxen.... Endret 18. oktober 2010 av Jan-E. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå