Skob Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg har absolutt ikke peiling på bil, vet så vidt hvordan man heller på spylevæske. Men er jente så er vel lov?! hehe Har en Ford Fiesta 93 mod, gått 96 tusen. Det er ikke noe galt med den men er en del rust på den. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal/kan gjøre med det? Koster meg kun 6 tusen i året å ha den pluss den bruker så og si ikke bensin. Så er en veldig billig bil! Men er det verdt å gjøre noe med den eller er det billigere å kjøpe ny bil? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Det må først og fremst sandblåses, deretter forme og sveise på nytt metal, eventuelt ny hjulbue. Deretter sparkle, pusse, klargjørere, så lakkere. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Tja, ser ut til og være endel rust, hvis du ikke kjenner noen som er ekstremt billige til og fikse det så er det neppe noe reparere på dessverre. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Hadde ikke brydd meg å spandere reperasjon eller gjøre en omfattende jobb med å fikse det der på en så gammel bil. Om du regner med den ellers vil holde et par tre år, ville jeg bare gjort en enkel utbedring for å dempe utviklingen og for å få det til å se litt bedre ut. Slipe vekk alt det verste med slipemaskin, smøre på noe rustnøytraliserende stoff (som de har hos feks biltema), grunne litt med zinkspray/sparkle litt med billig stålplast og bare spraye/pensle et par lag utbedringslakk. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Det må først og fremst sandblåses, deretter forme og sveise på nytt metal, eventuelt ny hjulbue. Deretter sparkle, pusse, klargjørere, så lakkere. Etter dette blir resultatet perfekt og lommeboka tynn. Tror ikke jeg ville brukt penger på det der annet enn å hindre videre rustutvikling, så sant du ikke har en lidenskap for det da. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hadde ikke brydd meg å spandere reperasjon eller gjøre en omfattende jobb med å fikse det der på en så gammel bil. Om du regner med den ellers vil holde et par tre år, ville jeg bare gjort en enkel utbedring for å dempe utviklingen og for å få det til å se litt bedre ut. Slipe vekk alt det verste med slipemaskin, smøre på noe rustnøytraliserende stoff (som de har hos feks biltema), grunne litt med zinkspray/sparkle litt med billig stålplast og bare spraye/pensle et par lag utbedringslakk. Enig med du. Med litt arbeid kan ein i det minste få vekk ein del av rusten så bilen ser grei ut. Utan sandblåsing og grundig arbeid vil ein aldri få vekk rusten, men sidan det er ein bruksbil som snart er 15 år så er vel ikkje behovet for sånt der. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 ...men sidan det er ein bruksbil som snart er 15 år så er vel ikkje behovet for sånt der. 93 modell. det blir vel 17 år det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå