Flakkmeister Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hei, noen som har en how-to guide på hvordan jeg gjør om min gode gamle Linksys WRT54GL til en repeater? Så jeg kan få god dekning i garasjen også Routeren er helt "original", ikke flashet eller noe. Forklar gjerne hvordan jeg gjør det også om jeg må gjøre det Takker!! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Legg først inn firmware: Installation process from a stock Linksys firmware Do a hard reset You can HARD RESET by holding down the reset button on the back of the router for 30 seconds, then pulling the power cord for 30 seconds while STILL holding the reset button, and then plugging in the power cord for a final 30 seconds while STILL holding the reset button. You will hold the reset button in for 90 seconds without releasing it. Then release the reset button and wait for the router to finish doing whatever it's going to do. Usually the WLAN light will come on close to last in the boot sequence. Sometimes, however, the POWER light will keep flashing for a good while. Either way, once you're sure the router has done its thing, power cycle the router, by unplugging and replugging the power connector in the back of the router. There's no need to wait between unplugging and replugging. Download and install http://www.dd-wrt.co...eneric.bin/2123 Use Internet Explorer only. DO NOT close your browser, DO NOT interrupt the process, be EXTREMELY PATIENT, even after the firmware is already supposedly upgraded. Wait around for a while (5 minutt holder for miniversjonen av firmware), and make sure it settles down and is definitely finished doing whatever it's going to do. The router needs time to rebuild the NVRAM after it has been flashed, and if you interrupt this you will regret it! Do a hard reset Når du er ferdig med dette, så følg rådene i neste innlegg for å sette opp repeater. Endret 15. oktober 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Sjekk først hvilken ipadresse trådløsnettet ditt bruker. Sender det ut fra 192.168.1.1 så kan du følge guiden nedenfor, er den i et annet subnett (x.x.x.?) så endre de i forklaringen også. Jeg setter min PC opp med statisk IP: 192.168.1.2. Dette gjør jeg for å få kontakt med repeateren ( http://192.168.1.200 ), selv om det skulle mangle forbindelse helt fram til hovedrouteren. Start først med å sette opp routeren i trådløs client_bridge. Dette betyr at du bruker routeren som trådløsbro i samme subnett som trådløsrouteren jeg skal hente nettverk fra. For å unngå konflikt, sett opp WRT54GL med ipadressen 192.168.1.200. Velg deretter STATUS, WIRELESS, Site survey. WRT54GL scanner da etter trådløsnett i nærheten og velg å joine ditt eget . Gå så til WLAN-fanen for å sette opp nettet. Velg kryptering, f.eks WPA2 AES som normalt fungerer problemfritt i DD-WRT. Lagre så innstillingene og slå av og på routeren. Nettverket bør nå fungerte på PC, via ethernet tilkoblet WRT54GL og så trådløst til din trådløsrouter (192.168.1.1) med internettforbindelse. Deretter velger du WLAN til å settes opp som repeater_bridge. Sett opp virtuelt aksesspunkt og krypter det på samme måte og lagre innstillingene. Sett så WRT54GL WNR2000 som en frittstående repeater, kun tilkoblet strøm. Søk opp det nye virtuelle aksesspunktet fra en PC og du er forhåpentligvis på nett.. Endret 15. oktober 2010 av la7dfa.com 1 Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå