teho Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hei, Tenker på å bygge ny pc og har satt sammen disse enhetene. Tenker også på å overklokke noe men ikke nødvendig om jeg har nok ytelse med dette oppsettet. Er det en overkill, kan noe byttes ut uten at ytelsen reduseres vesentlig? Jeg har ingen hast og det er ikke sikkert jeg kjøper noe nytt før på nyåret, og da er det sikker kommet noe enda bedre så dette oppsettet er billigere enn nå. Ligger på 16-17000,- nå. Intel Core i7 950 3,0GHz Socket 1366 Box Antec P193 (Sort) Noctua NH-U12P SE2 Crucial RealSSD C300 2.5" 256GB Asus GeForce ENGTX480/2DI/1536MD5 1536MB Asus Rampage III Extreme Corsair XMS3 DDR3 PC16000/2000MHz CL9 3x4GB - Terje Lenke til kommentar
C64C Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Altså, man kjøper ikke Rampage III om man ikke skal overklokke skikkelig, da kan du heller gå for noe rimeligere, som ASUS P6X58D-E. Ellers er GTX480 et kort som fort blir høylydt, svett og trekker mye strøm, dermed kan du vurdere to GTX460 i SLI istedet som vil yte fantastisk godt. Men slike skjermkort er i hovedsak rettet mot spilling. Endret 15. oktober 2010 av C64C Lenke til kommentar
teho Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Altså, man kjøper ikke Rampage III om man ikke skal overklokke skikkelig, da kan du heller gå for noe rimeligere, som ASUS P6X58D-E. Ellers er GTX480 et kort som fort blir høylydt, svett og trekker mye strøm, dermed kan du vurdere to GTX460 i SLI istedet som vil yte fantastisk godt. Men slike skjermkort er i hovedsak rettet mot spilling. Fin info! Hva mener du med overklokke skikkelig, hvor høyt? Såpass at det må annen kjøling enn kun luft, og hvor høyt kan jeg gå på kun luft? GTX460 er vel og bra men jeg tror ikke Adobe Premiere Pro støtter mer enn ett kort. Er det mulig med annen kjøling på et 480 kort for å redusere støy? - Terje Endret 15. oktober 2010 av teho Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602468 Det kortet bråker ikke å holde seg ganske så kjøligt Å hk som er nevnt, du trenger det ikke. Det er ikke verdt pengene. Ta heller det han her oppforbi sier Du klarer nok fint en klokk på 4-4.2 GHz uansett, en at du er en av di få uheldige som får en møkka chip;O Lenke til kommentar
cesar Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Hvis programmene du bruker støtter 6-kjerner CPU (Tror nok de gjør det), så vil AMD Phenom II X6 1090T Black Edition være et godt valg. Du har ikke sagt noe om spilling, så jeg tenker at du ikke skal spille så mye, eller spille veldig krevende spill? Da vil et GTX 480 være veldig overkill. Et (1) GTX 460 vil fungere fint, da. (MSI "HAWK" eller Gigabyte OC). Hvis du ikke skal spille så vil de kortene også være overkill. 6 eller 8GB RAM vil være perfekt, 12GB trenger du ikke. Her er et oppsett jeg har satt opp: http://i56.tinypic.com/294l8vr.png Jeg lekte litt rundt med prossesoren, den er dyr! Men til media-programmer, så blir det enten den, eller AMD X6 1090T. SSD er ikke med (Dustin har den ikke), men jeg tatt den med i prisen. Med mindre du har spesielt lyst på Antec-tårnet, så vil Fractal Design R3 fungere veldig bra. Endret 15. oktober 2010 av cesar Lenke til kommentar
teho Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Før det kommer for mange forslag så er dette listen over kort som støttes av Adobe Premiere Pro (PPro): Klikk her GTX 480 kommer og kortene som brukes i PPro må støtte Cuda for å få full utnyttelse (GPU Acceleration) i programmet. Adobe har et snevert utvalg av kort som støttes, noe som ikke er helt populært. Og spill, av og til en kabal eller sjakk som ikke er akkurat krevende grafisk Men bra forslag som kommer her, jeg skal se på de og sammenligne litt. Om jeg reduserer litt og oppnår ca. samme ytelse er det bra. Jeg ønsker jo også en forholdsvis stille pc. Men med videoredigering ville jeg jo tro at jeg bør ha så mye minne som mulig. Derfor har jeg gått for 3x4GB brikker og kan fylle på senere om jeg ønsker det til maks. 24GB som kortet kan bruke. - Terje Lenke til kommentar
cesar Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Da vil denne være fin: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603868 Jeg er rimelig sikker på at ingenting trenger 12GB og at det ikke vil gjøre det i nær fremtid. Prossesor er også viktig for videoredigering: Quote fra Hardware.no Prosessoren har også noen løpegutter som den gir små ordre. Disse kalles RAM, og bistår CPU med å huske beskjeder som sendes rundt i skolebygget. De husker alt som skal gjøres, hvordan det skal gjøres og hva som skal gjøres. Masse RAM vil ikke hjelpe hvis du har en dårlig CPU. Prisen på i7 970 er kjempe høy, men det yter bedre enn 1090t. Så du for velge hvor mye penger du vil bruke. Endret 15. oktober 2010 av cesar Lenke til kommentar
teho Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Fant denne siden med tester av Premiere Pro og diverse maskinoppsett. Den skal jeg studere litt. PPro benchmarks - Terje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå