QveltinG Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hei. Har en Acer pc som jeg har reklamasjonsrett på. Har registert den på nettsiden deres, og fikk denne mailen: Hei, Takk for at du tok kontakt med Acer Support. Ditt RMA/reperasjonsnr : 5267601G Vår adresse : Acer Computer Norway A/S Dølasletta 3, 3408 TRANBY Merk pakken med ditt RMA/reperasjonsnr. Vi sender ut postlapp för innsendelsen. Det är sedan tekniker som avgör om reklamasjon godkänns." Vi sender ut postlapp før innsendelse. Må jeg virkelig vente på at de skal sende meg noe før jeg sender inn min pc? Hva mer kan de trenge? Og når selve innsendingen kommer, kan jeg få tak i eske å sende pcen i på posten? "den orginale innpakningen" er jo kastet for lenge siden, hvor mye beskyttelse trenger en pc? Takker for all hjelp....og beklager at det ikke ble så kjapt alikevel Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Grunnen til RMA/reperasjonsnr er nok bare sikkert fordi, det kan være ulike personer som gjør forskjellig. Nå vet jeg ikke hvordan acer er, men for at ting skal gå raskest, og minst bryderi, bør du vente på det nummet. Det kan vel ha vært en USB minnepenn som et grunnen til maskinen henger seg i oppstart? Da ville det vært kjedelig om du sendte maskinen til reprasjon og hadde minstet fraktutgiften, 300 kr i testgebyr. Angående forsvarlig sending, prøv å send maskinen slik den var levert. Bærbar eller stasjonær? Laptopveske funger som beskyttelse (Bare sjekk om det står "Alt uten om bærbare maskinen skal ikke sendes med, og vil bli kastet, siden det blir sett som søppel!!" slik informasjon fikk jeg fra ASUS, når jeg skulle sende maskinen til reprasjon. Det er lurt å ha plast for å beskytte maskinen for riper, men du trenger ikke nødvendigvis å ha så mye større esker en hva maskinen har. Men slik at maskinen tåler et fall fra 1 meter. Datamaskinen bør tåle et fall, man har jo forsikring på de fleste postpakker, bare at det må bevises. Er posten uansvarlig bør de ta ansvarlig, tenker da på hvis posten kaster maskinen ut av vinduet fordi det sparer den for mye tid, så bør du få dekket det fra posten eller på forsikringen. Endret 15. oktober 2010 av LMH1 Lenke til kommentar
QveltinG Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Grunnen til RMA/reperasjonsnr er nok bare sikkert fordi, det kan være ulike personer som gjør forskjellig. Nå vet jeg ikke hvordan acer er, men for at ting skal gå raskest, og minst bryderi, bør du vente på det nummet. Det kan vel ha vært en USB minnepenn som et grunnen til maskinen henger seg i oppstart? Da ville det vært kjedelig om du sendte maskinen til reprasjon og hadde minstet fraktutgiften, 300 kr i testgebyr. Angående forsvarlig sending, prøv å send maskinen slik den var levert. Bærbar eller stasjonær? Det er lurt å ha plast for å beskytte maskinen for riper, men du trenger ikke nødvendigvis å ha så mye større esker en hva maskinen har. Men slik at maskinen tåler et fall fra 1 meter. Datamaskinen bør tåle et fall, man har jo forsikring på de fleste postpakker, bare at det må bevises. Er posten uansvarlig bør de ta ansvarlig, tenker da på hvis posten kaster maskinen ut av vinduet fordi det sparer den for mye tid, så bør du få dekket det fra posten eller på forsikringen. Bærbar pc. Hvordan pakker jeg den? Kan de på posten hjelpe meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå