Reef89 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) PCen starter ikke opp etter bytte av Hovedkort. Alle kabler er koblet til. Vifter og alt går men det er sort skjerm med *no signal* hører ingen lyder av harddisk heller. Lurer på om kan det ha noe og si at på hovedkortet er det 24 pins ATX kontakt, men på PSUen har jeg bare 20 pins, den passer og står at det går i manualen, Men vet ikke jeg? Har også clear CMOS jumper, reesat boot. Tatt ut batteriet osv. Endret 15. oktober 2010 av Reef89 Lenke til kommentar
Spar__johnsen Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 PCen starter ikke opp etter bytte av Hovedkort. Alle kabler er koblet til. Vifter og alt går men det er sort skjerm med *no signal* hører ingen lyder av harddisk heller. Lurer på om kan det ha noe og si at på hovedkortet er det 24 pins ATX kontakt, men på PSUen har jeg bare 20 pins, den passer og står at det går i manualen, Men vet ikke jeg? Har også clear CMOS jumper, reesat boot. Tatt ut batteriet osv. Jeg ville nok tatt meg turen til en El butikk og kjøpt overgang fra 20 til 24 pin. koster rundt en hundrelapp... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 En slik overgang har nok ingen betydning. En vanlig felle ved bytte av HK er at man ikke sjekker antall spacere. Hvis det gamle kortet har 10 og det nye 9, så har man en skrue til overs. Og da står det en metallpinne under HK og lager kortslutning. Trenger ikke være problemet her, men det har skjedd flere. Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 En slik overgang har nok ingen betydning. En vanlig felle ved bytte av HK er at man ikke sjekker antall spacere. Hvis det gamle kortet har 10 og det nye 9, så har man en skrue til overs. Og da står det en metallpinne under HK og lager kortslutning. Trenger ikke være problemet her, men det har skjedd flere. hmm...er det skruehullene til hk du mener? men vist det lager kortsluttning ville vel hele pcen såltt seg av. ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Det er skruehullene jeg mener, ja. Og det er sikkert 1000 muligheter for kortslutning uten at PC slår seg av. Det er ikke bare strømforsyning som kan kortslutte. Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Har skjekke alle skruehull og fant ett jeg hadde glemt, men problemet er der fortsatt:( begynner å gå tom for ideer no. Kan PSU 360W være for liten? Den har jo også 20pins strøm, men hovekortet har 24. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Det høres lite ut med 360 Watt i en nybygd pc, men hvis du lister opp alle komponentene er det mye lettere å si mer om det. I hovedsak er det skjermkortet som trekker mest strøm. Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Hovedkort: MSI K9N NEO-F V2 nForce 520 Socket 940 AM2 ( 7369-020 ) Skjermkort: NVIDIA GeFORCE 9500 1024MB DDR2 PCI-E. RAM: 2gb PC2-6400 DDR2 800 MEMORY RAM MODULE. Prossesor: AMD Athlon 64 X2 6000+ 3 GHz AM2 ADX6000IAA6CZ. PSU: 360W ATX20. Alle disse tingene utenom PSU er blitt byttet samtidig. Endret 18. oktober 2010 av Reef89 Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Har fått start på pc igjen:) men BIOS finner ikke cd rommen, den var der første gangen jeg startet opp, men nå er den helt vekke. Har prøvd med både pri og slave jumpere, men finner ikke. Hva er galt da? CD rommen er helt ny. Den forsvant da jeg måtte starte på nytt. Får jo ikke installert drivere eller noe uten den:( Endret 18. oktober 2010 av Reef89 Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 19. november 2015 Forfatter Del Skrevet 19. november 2015 Hei. Tar opp igjen denne gamle tråden. Nå har det seg slik at jeg har skiftet HK igjen (samlet pakke) Er denne pakken: https://www.komplett.no/product/784116/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-amd-entry Og problemet jeg har ser du i videoen. Noen som har tips? Det som er gjort er Sjekket alle kabler. alle skruer. kjørt win7 oppstartsreparerer. https://youtu.be/R-oYA_J_PDk Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Prøver du å starte på gammel windows? Beste er å reinstallere windows ved bytte av hovedkort, blir krøll med drivere, resultatet er bluescreen, forøvrig nytter det ikke å se feilmeldingen på skjermen. 1 Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 19. november 2015 Forfatter Del Skrevet 19. november 2015 (endret) Prøver du å starte på gammel windows? Beste er å reinstallere windows ved bytte av hovedkort, blir krøll med drivere, resultatet er bluescreen, forøvrig nytter det ikke å se feilmeldingen på skjermen. Gammel og gammel hatt win7 pro i noen mnd nå. Men har aldri trengt å formatere før. Den vil jo boote og alt, klikker bare når win loader.. Her er feilmeldingen for den starter på nytt: Endret 19. november 2015 av Reef89 Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 19. november 2015 Forfatter Del Skrevet 19. november 2015 Om det har noe å si så har jeg byttet fra MSI kort til Asus. ? tenger jeg re installering av win7? Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 19. november 2015 Forfatter Del Skrevet 19. november 2015 Ordnet seg viste seg at jeg måtte endre SATA innstillingene i BIOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå