Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskin helt død, ingen respons

Anbefalte innlegg

Stasjoner

Specs:

Crucial DDR3 1333MHz 2GB, CL9, Non-ECC, 1.5V, 256Meg x 64, 240pin

ASUS M4N68T, Socket-AM3, nForce 630a, ATX, DDR3, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16

Chieftec Super Series 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 2x 6pin+2x 6+2pin

Samsung SpinPoint F3 1TB, 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms

XFX ATI radeon 5870

Har gjenoppbygget maskinen mange ganger nå og kan ikke huske hvor mange >.<

Hovedkortet har en lampe som skal lyse grønt hvis strømmen er på. Den lyser, ingen viftestart, trykker (som en gal) på startknappen og fremdeles ingen start eller noe.

Kablene eg har koblet i:

CPU vifte (verifisert og korrekt)

Strømkabelen til hovedkort (vetk hva heter, men den passer, og det eg har brukt før)

CPU strøm (den 4 hulls greia, eg fikk to på samme ledning, har prøvd begge)

PCI-Express ledningene (Passer helt fint de, men ingen respons fra vifta til GPU)

Strømkablene til kabinett viftene (passer også helt fint, og har virket helt fint de også.)

Hadde samme problem før eg oppgraderte alt, altså, samme problem med en datamaskin i samme kabinett, det eg har bytta ut er hovedkort, RAM (ddr2 til ddr3), PSU (550W til 750W) OSet ligger på en gammel hardisk (Vista Home Premium, 32-bit) Kan ikke oppgi annen informasjon, siden den ikke har klistremerke med specs på, og eg kommer jo ikke inn i BIOS eller vista for den saks skyld. Har koblet hardisken til SATA4

Bilde i vedlegg og link:

http://img177.imageshack.us/img177/1474/hovedkort.jpg

hovedkort.th.jpg

post-219649-1287146297,0402_thumb.jpg

Endret av Gabbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn ut hvilken kabel som går fra påknappen til hovedkortet, følg den og finn ut hvilke to pinner på hovedkortet den går til. Men siden du har byttet hovedkort, går jeg ut i fra at du vet hvilke pinner det er. Du kan også lese manualen. Bruk noe strømførende av passende størrelse, f.eks binder eller skrujern, og rør borti begge pinnene samtidig.

Siden du har hatt samme problemer før med det kabinettet, kan det godt hende at der er en så enkel feil som at selve påknappen er ødelagt.

Lenke til kommentar

Manual sier:

6. System panel connector 10-1 pin F_PANEL

This connector supports several chassis-mounted functions.

Her er hvordan den ser ut:

//////////////////////////O///////////////

[reset] Reset -////////QQ/// -GND --[Power Button/PWR BTN]

[reset] Ground -//////QQ/// -PWR --[Power Button/PWR BTN]

[HD_LED IDE_LED--//QQ/// -PLED- (som i minus)--[Pwr LED]

HD LED IDE_LED+-///QQ/// -PLED+ [PWR LED]

Q betyr ikke QQ som i BQ men som at der stikker pinnen opp, mens O stikker ikke pinnene opp, proovde med en gaffel paa alle QQene som er paa samme linje satan naa gjikk tastaturoppsette til helvete..Hvilke er det eg skal beroore samtidig spoorsmaalstegn.

EDIT> saan naa ser det ut som i manualen

Endret av Gabbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...