Gjest Anonym1337d Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Har veldig mye belegg på tungen, derfor var jeg hos legen som sa ga meg noen tabletter mot det. Kuren var på en uke. Kuren funket bra, men nå etter 1 mnd er tungen min helt grå igjen. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan fjerne det? Prøver tungeskrape men det funker så som så. Lenke til kommentar
robin740 Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hei! Beklagelig at du er plaget med sopp på tungen. Har ikke vært plaget med det selv. Men vet at det kan skyldes flere ting som; · Diabetes · Munntørrhet · Dårlig ernæring · Alvorlige sykdommer (bl.a. AIDS) · Svekket immunforsvar · Antibiotika · Kortison · Cellegift · Røyking · Dårlig tilpasset gebiss Sjekk først om noe av dette kan være en mulighet, så ta kontakt med din fastlege. Kjente behandlingsmetoder/midler; · Fungizone sugetabletter 4 ganger daglig · Mikstur Mycostatin 1 ml 4 ganger daglig. · Ved alvorlige infeksjoner: kapsler Diflucan 100 mg daglig i 2-4 uker Ta disse tingene opp med fastlegen, nevn disse medikamentene og behandlingene, du må bli tatt på alvor! Mvh Robin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå