Gå til innhold

Musa funker ikke lenger i Remote Desktop Ubuntu 10.04

Anbefalte innlegg

Jeg har et HTPC oppsett med Ubuntu 10.04 og remote desktop via min WinXP

Jeg har nettopp byttet til et HD5450 kort og tenkte det var fornuftig å legge inn ATI driverene på HTPCen. Etter dette har jeg plutselig mistet muligheten til å benytte remote desktop for å gjøre musklikk på min HTPC

Jeg får logget meg inn fra min WinXP, jeg får beveget musa, men musklikk funker altså ikke.

Jeg har disablet/enablet Remote Desktop flere ganger uten hell

Jeg har også forsøkt å legge inn X11VNCServer og konfet opp denne for å teste om det funket, og voila musa funket som den skulle....men jeg vil jo ha dette direkte fra Ubuntu...

Noen som har noen tips å gi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et HTPC oppsett med Ubuntu 10.04 og remote desktop via min WinXP

Jeg har nettopp byttet til et HD5450 kort og tenkte det var fornuftig å legge inn ATI driverene på HTPCen. Etter dette har jeg plutselig mistet muligheten til å benytte remote desktop for å gjøre musklikk på min HTPC

Jeg får logget meg inn fra min WinXP, jeg får beveget musa, men musklikk funker altså ikke.

Jeg har disablet/enablet Remote Desktop flere ganger uten hell

Jeg har også forsøkt å legge inn X11VNCServer og konfet opp denne for å teste om det funket, og voila musa funket som den skulle....men jeg vil jo ha dette direkte fra Ubuntu...

Noen som har noen tips å gi?

LØST:

Dette er visst en kjent feil i Remote Desktop. Quick fix er å gå inn i System, Instillinger, Utseende, Visuelle Effekter, sette til Ingen Visuelle effekter og en reboot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...