aip Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Jeg har noe virus på pc'en, og har scannet den med avast, og fikk opp 12 trusler. Skulle flytte til kiste, men fikk denne feilmelding: Feil: Viruskiste server kjører ikke. RPC kommunikasjon feilet. (2147422219) Her om dagen dukket det plutselig opp noe på skjermen som het microsoft-et eller annet, så sto det at jeg hadde virus - den ville søke etter virus på maskina. Jeg var skeptisk å prøvde å lukke det, for heller å søke med avast, men fikk ikke til å lukke den på noen måte, så kjørte scanningen. Da måtte jeg trykke på en knapp som gjorde at jeg kom til fire programmer jeg kunne laste ned (velge en av de) for å "fjerne" virus. Kjente ingen igjen, men fikk som sagt ikke til å gjøre noe, prøvde å reboote også, men samme greia kom opp. Så lastet ned "Anti Spy Safeguard". Denne måtte søke maskina og finne virus før jeg fikk lukka den. Finner den heller ikke, slik at jeg kan få sletta den. Denne kommer opp hver gang jeg starter maskina og har to knapper "safe oppstart" eller "normal oppstart", normal oppstart-knappen er ikke mulig å trykke på, så må trykke safe. Kanskje det har noe med at viruskiste server ikke kjører? Noen som kan hjelpe? EDIT: kom på mer relevant info Endret 15. oktober 2010 av aip Lenke til kommentar
norbat Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Start pc'n i sikker modus med nettverk. Last ned og installer Malwarebytes AntiMalware, oppdater og kjør en rask skann. I normal modus, kjør gjennom veiledningen. Endret 15. oktober 2010 av norbat Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Anbefaler Hitmanpro.nl og, kan lastes ned fra hitmanpro.nl og trengs ikke og lastes ned, bare start nedlastingen og du kan ta en engangs skan, den fjerner alt den finner og den og MBAM krysser hverandre på den måten at dem finner det den andre kan miste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå