beaglebrumm Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Heisann. Jeg trenger litt hjelp med bridging av modem / router, ettersom jeg blir blokkert av 2 forskjellige brannmurer (tror jeg) slik at jeg ikke får fullt ut av nettet. Modemet mitt heter Netopia 3351, og routeren D-Link DIR-600. Vet ikke helt hvor jeg skal starte, så litt detaljert hjelp hadde vært veldig fint Andre forslag til hvordan jeg kan fikse dette hadde også vært flott, men føler jeg har prøvd det meste (DMZ, port forwarding, NAT-disabled ... osv) Tusen takk Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Koble pcen direkte til modem og følg denne guiden her. Etter at du har satt modemet i passtrough kobler du ruteren til modemet igjen, og maskinen din til ruteren. Nå skal all trafikk kjøre gjennom modem, mens ruteren tar seg av NAT. Lenke til kommentar
beaglebrumm Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Takk for veldig bra guide, men en liten detalj; Jeg mister internetten når modemet bridges. Er det noe jeg har gått glipp av? Fulgte guiden til punkt og prikke (har nå bridget tilbake får å finne svaret på internet ) Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Hm. Det kan hende du må skrive in Mac-adressen til ruteren på det steget du tildeler mac som 0-0-0-0-0 Som regel står Mac-adressen under ruteren. Edit: Forøvrig så er det en som har løst problemet på en annen måte her http://ngtforum.net/index.php?topic=30 Endret 15. oktober 2010 av Hille Lenke til kommentar
beaglebrumm Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Prøvde det med MAC addressen, men fungerte fortsatt ikke.. Skal det være noen spesielle instillinger på routeren? Eller bør jeg resette den helt, og få default-instillinger? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Det er kanskje verdt et forsøk, men trodde ikke det skulle være nødvendig. Prøvde du forøvrig den andre metoden som ble nevnt på NGT forumet jeg linket til? Da satte han en fast ip på ruteren. Gikk inn på modemet og åpna alle portene til den gitte IP. Blir vel som en DMZ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå