Kinxy55 Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hey, har fått ny pc... har et problem Har ASUS 52x brenner, bruker nero som brenneprogram De første gangene jeg brant cd'er så brant den med full hastighet, men i det siste vil den liksom ikke kjøre med full speed, den kjører på dårlige 24 X!!!!!!!! Hva kan problemet være ? Plz help Lenke til kommentar
Kinxy55 Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Hey, nei, de tåler 48x fordi det står på de ( Memorex cd'er) og jeg har brent med 48 x før, det er det som er saken skjønner du! Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Kan du ha deaktivert DMA? Lenke til kommentar
Kinxy55 Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Hva er DMA hvor kan jeg skjekke om den er på eller ikke ? Hvordan ? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 hvilket operativsystem bruker du? Lenke til kommentar
Kinxy55 Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Windows XP Pro english Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Da går du til "Device Manager" og finner "IDE ATA/ATPI controller" eller noe lignende. Når du så går på "Properties" for den controlleren brenneren er tilkoblet, går du videre til "Advanced settings" og sjekker at det ved "Transfer mode" står "DMA if availible". Under skal det stå hvilken mode som blir brukt. Lenke til kommentar
Kinxy55 Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Hey gjort som du sa, alt stod på slik det skulle brente cd igjen nå, står at den burner på 48x men det er ****** ikke riktig ..... noe annet forslag ? hvordan kan jeg teste at det ikke er noe feil med brennern ? eller er det kanskje innstillingene ? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Tipper du har PIO only. Den skal stå på ultra DMA. Har du 80pin eller 40pins IDA kable på secondary IDE channel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå