Lime Canes Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Nei, jeg vil ikke bruke voldsmakt. Voldsmakt forårsakes som en følge av dette begjæret. Men om det må til litt vold for å fri mennesker, er det bedre enn endeløs vold som forårsakes av begjær. Den ultimate løsningen hadde jo selvfølgelig vært at alle dyrket cannabis, røkte seg steine og ga seg faen i overflødige ting. Den ultimate lykke. Uansett er det heldigvis fortsatt slik at vi kan frigi oss fra dette begjæret. Det kommer dog ikke til å være mulig når alle mennesker og områder på jorden strever etter mer penger og makt. Endret 29. oktober 2010 av Magnusjs 1 Lenke til kommentar
A_R_I Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) jeg vil ikke bruke voldsmakt. Men om det må til litt vold for å fri mennesker, er det bedre enn endeløs vold som forårsakes av begjær. Nå må du bestemme deg: Er du enig eller uenig med Rousseau? Endret 29. oktober 2010 av A_R_I Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Du misforstår. Vold er aldri ønskelig. Men om et korttidsbruk av vold er løsningen for å unngå vold i fremtiden, er det bedre enn å la det være som det er. Lenke til kommentar
A_R_I Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Nøyaktig hva er det du ønsker å bruke vold til, og hvordan? Endret 29. oktober 2010 av A_R_I Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Jeg ønsker ikke bruke vold. Ganske godt gjort å ikke ha fått det med seg ennå. Endret 29. oktober 2010 av Magnusjs Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 FOrurensningsproblemene skyldes manglende eiendomsrett. I et kapitalistisk samfunn vil det være svært få problemer med forurensning fordi det er ulovlig å forurense andres eiendom. Andres eiendom, ja. Men hvis det ikke finnes en generell lov mot forurensing vil en rekke bedriftere se sitt snitt til å forurense egen eiendom. F. eks. spare penger ved å grave ned gifttønner istedenfor å betale penger for å levere dem til avfallshåndtering. Når tønnene ruster og problemet kommer for en dag er de ansvarlige over alle hauger. Dumt av de involverte? Ja. Men menneskene er dumme. De fleste mennesker er grådige, og prioriterer kortsiktig vinning framfor langsiktig risiko. Lenke til kommentar
A_R_I Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Jeg ønsker ikke bruke vold. Ganske godt gjort å ikke ha fått det med seg ennå. Så du vil la meg leve i fred? Ingen trusler om fengsel så lenge jeg er fredelig, snill og grei? Endret 29. oktober 2010 av A_R_I Lenke til kommentar
A_R_I Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 hvis det ikke finnes en generell lov mot forurensing vil en rekke bedriftere se sitt snitt til å forurense egen eiendom. Er det ditt problem? Er det deres eiendom eller er det ikke deres eiendom? Men menneskene er dumme. Folk flest er gode og rasjonelle. Det er dere kynikere som TROR vondt og dumt om folk. Mens dere er opptatt av å se på de dårlige nyhetene år etter år har jeg brukt tiden min til å utdanne meg om hva som skjer når kriminalitet holdes i sjakk og folk får leve fredelig og fritt. Da er faktisk folk flest gode og rasjonelle. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Så du vil la meg leve i fred? Ingen trusler om fengsel så lenge jeg er fredelig, snill og grei? Nei, fengsel er definitivt ikke løsningen. Jeg skal ikke tvinge deg til noe som helst, det har jeg ikke rett til. Det som skjer i dag, er tvang. Omtrent alt er, i indirekte eller direkte forstand, tvang i dag. Men om du tror fengsel er den eneste formen for straff, tar du grådig feil. Endret 29. oktober 2010 av Magnusjs Lenke til kommentar
A_R_I Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg skal ikke tvinge deg til noe som helst, det har jeg ikke rett til. Da er du i teorien en liberalist. Jeg håper du følger opp i praksis. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Jeg stemmer gjerne DLF ved neste Stortingsvalg, da det er det partiet som står meg nærmest. Men hovedproblemet i dag ligger ikke i hvilket parti som regjerer. Endret 29. oktober 2010 av Magnusjs Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg ønsker ikke bruke vold. Ganske godt gjort å ikke ha fått det med seg ennå. Så du vil la meg leve i fred? Ingen trusler om fengsel så lenge jeg er fredelig, snill og grei? Du vil jo ikke la andre leve i fred selv. Du har jo selv sagt at du vil, med pistol i hånd, bestemme over andres kropp og seksualitet. Du vil altså utøve vold mot fredelige mennesker. Stemmer ikke dette? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Samt at han støtter dødsfall hvis man kan avvikle regulering som skal forhindre dem.. Lenke til kommentar
A_R_I Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Jeg stemmer gjerne DLF ved neste Stortingsvalg, da det er det partiet som står meg nærmest. Hyggelig å høre http://www.youtube.com/watch?v=zt3s-TxTzLk I mellomtiden bør du melde deg inn i Friborgerforbundet http://www.facebook.com/pages/Friborgerforbundet/368108980827?ref=ts http://friborgerforbundet.no/ Endret 29. oktober 2010 av A_R_I Lenke til kommentar
A_R_I Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 hovedproblemet i dag ligger ikke i hvilket parti som regjerer. Det er riktig. Partiene som regjerer er bare et speilbilde av det rasjonelle nivået blant befolkningen. Hovedproblemet er altså den irrasjonelle kulturen, og nettopp derfor jobber vi liberalister med å endre ideene til folk. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Partiene som regjerer er bare et speilbilde av det rasjonelle nivået blant befolkningen. Da er det altså håp, med tanke på hvor lite DLF er. Lenke til kommentar
festen Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 hvis det ikke finnes en generell lov mot forurensing vil en rekke bedriftere se sitt snitt til å forurense egen eiendom. Er det ditt problem? Er det deres eiendom eller er det ikke deres eiendom? Men menneskene er dumme. Folk flest er gode og rasjonelle. Det er dere kynikere som TROR vondt og dumt om folk. Mens dere er opptatt av å se på de dårlige nyhetene år etter år har jeg brukt tiden min til å utdanne meg om hva som skjer når kriminalitet holdes i sjakk og folk får leve fredelig og fritt. Da er faktisk folk flest gode og rasjonelle. Jeg vet ikke om du virkelig mener at det skal være fritt frem å forurense på egen eiendom? Da kunne jo hvem som helst begynne å ta imot spesialavfall og grave det ned i hagen. Jeg tror regelverket må utformes slik at det kan holde mulige miljøkriminelle i sjakk. Jeg tror det alltid vil være en andel av en befolkning som ikke er snille. Da nytter det ikke med regler som gjør at disse kan få fritt spillerom. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Folk flest er gode og rasjonelle. Men du mener jo at folk flest er onde og irrasjonelle? 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Jeg ønsker ikke bruke vold. Ganske godt gjort å ikke ha fått det med seg ennå. Så du vil la meg leve i fred? Ingen trusler om fengsel så lenge jeg er fredelig, snill og grei? Bare følg reglene som eierene av Norge Borettslag AS pålegger sine innbyggere, og du får leve i fred. Med mindre du ikke er enig i at eierene av en bedrift skal bestemme over bedriften, selvsagt. At alt land over alt i verden er anneksert er for øvrig også et problem som vil komme for liberalister: Når hver eneste tomt i verden er eid, hva skjer med dem som ikke har et sted å bo? Hva skjer om noen eier HELE landområdet RUNDT en by, og krever 1000 kroner per passering? Er det helt greit? Endret 29. oktober 2010 av Red Frostraven Lenke til kommentar
A_R_I Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Hva skjer om noen eier HELE landområdet RUNDT en by, og krever 1000 kroner per passering? Er det helt greit? Nei. For øvrig typisk sosialistisk krise-logikk å komme med slike ekstreme og totalt virkelighetsfjerne scenarioer som innvendinger mot fred. Endret 29. oktober 2010 av A_R_I Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå