Gå til innhold

treg winXP oppstart...

Anbefalte innlegg

sliter med at den stasjonære maskina mi starter veldig tregt (det er ikke den i signaturen,men spesifikasjonene er ganske like.) av og til starter den veldig raskt men stort sett er den en pause på nesten et minutt hver gang windows starter hvor det ikke skjer noe. noen som har tips for hva dette kan være? jeg har kjørt bootvis, lagt inn nye drivere etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når loading bildet til winxp kommer,den jobber litt til å begynne med så helt stille,de små boksene som indikerer aktivitet flytter seg hele tiden og stopper etter ca. 40 sek og da begynner datan å jobbe igjen.det minner om nettverkstart i win98 med automatisk ip-adresse,akkurat samme som skjer da,men jeg har spesifisert ip-adresse og har prøvd å skru av nettverkskortet men merker ingen forskjell...

Lenke til kommentar

Tja, ikke vet jeg, men her tar det ca. 30 sek. fra jeg starter maskinen til jeg er inne i XP. Men jeg brukte et program for å optimalisere dette. Irriterende at jeg ikke husker hvilket det var :-?

Edit : Kom på at det antakelig var BootVis jeg brukte til dette.

Lenke til kommentar

Denne tråden ble nyttig den gitt. Det er lenge siden jeg kjørte denne optimaliseringen, så jeg satte i gang å optimalisere med en gang. Oppstartstiden gikk fra 27 sek. til 21 sek. Genialt program fra Microsoft for en gangs skyld :-)

Edit : Dette ble jo litt meningsløst når jeg endelig oppdager at du allerede har kjørt BootVis da (på tide å køye skjønner jeg).

Lenke til kommentar
Ta det med ro, det skjer alle som har windows xp.

Det bare er sånn. Rett og slett. Ingen ting å gjøre med den saktn:(

Var plaget av det samme når jeg brukte XP. Har hoppet tilbake til 2000 nå, og den har problemer med treg shut-down tid:(

Nei ,det skjer ikke alle som har XP. Ikke meg f.eks. Og bootvis-tool er effektivt det, reduserte oppstarten på en nyinstallasjon på laptop`en fra 1min25sek til 45 sek.

Når det gjelder shutdown-tiden i Windows 2000, er det med stor mulighet en feil i en sikkerhetsoppdatering som forårsaker problemet. Avinstaller Q329170, så kanskje det blir bedring.

Lenke til kommentar

det som er rart er at av og til starter pcen veldig raskt og den hopper over pausen, da tar det ca. 30 sekund å boote, nå tar det godt over minuttet. det må jo være et eller annen som gjør dette.ville egentlig tro det var nettverkskortet da dette ikke skjedde uten det installert,men når jeg senere deaktiverte det fortsatte den trege oppstarten. jeg har veldig rask harddisk på maskina,men problemet er at denne ofte går varm,noe som resulterer i restart for å få ned temperaturen på den, og da er det irriterende at ting tar så lang tid!

Lenke til kommentar

kjørte trace-repetition på bootvis, etter å ha restartet viste det seg at maskinen er inaktiv i 43 sekund hvor det ikke finnes cpu-aktivitet,den er altså 0 %. denne perioden er disk-init time, jeg har en 7200 rpm disk, det kan da umulig ta så lang tid?!?fatter ikke hvorfor pcewn må ta seg dennne pausen hver gang den starter?den bærbare jeg har med mye tregere disk starter på litt over 30 sekund totalt...

Lenke til kommentar

Ikke helt svar til meldinga, men jeg har også en sinnsykt treg oppstart av WinXP, men jeg mistenker at det er mange programmer som prøver å kjøre på likt. Det skjer etter at skrivebordet har kommet frem, da starter maskinen med CPU aktivitet opp mot 100% på en P4 2,0 GHz og det kan da ikke være nødvendig? Finnes det noen muligheter til å sette rekkefølgen for hvilke programmer som skal startes på børjan?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...