Gå til innhold

Proteinsjokolade like effektivt som proteindrikk?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt litt proteinsjokolade på Meny i det siste. De er veldig gode, men har bare 42 prosent proteininnhold. Sammenlignet med proteindrikken min fra Whey på 72 prosent.

Finnes det noen proteinsjokolader med mer proteininnhold? De er både lettere å oppbevare, smaker bedre, og er rett og slett mer effektive å innta enn drikke er.

Istedenfor virker proteinbarene der ute mer som godteri i forkledning av å være sunt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å få til et høyere proteininnhold hvis man samtidig ønsker smak og konsistens. Ønsker man at det skal smake godt er karbohydrater (glukose, sukker etc.) nesten nødvendig. Dermed er det så og si umulig å få til 100% protein i pulver også, fordi det ville smake drit.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å få til et høyere proteininnhold hvis man samtidig ønsker smak og konsistens. Ønsker man at det skal smake godt er karbohydrater (glukose, sukker etc.) nesten nødvendig. Dermed er det så og si umulig å få til 100% protein i pulver også, fordi det ville smake drit.

Så mye trenger jeg ikke. Selv ingen drikker har så mye.

Men det må oppe i rundt 70 prosent syns jeg

Jeg kan godt gå ned på smaken litt.

For eksempel er det teit å kle dem i et lag melkesjokolade, hvorfor ikke gjøre det med mørk sjokolade isteden?

De proteinbarene er fortsatt veldig søte, noe de ikke trenger å være.

Chanette, sjekk det gjerne ut for meg. :new_woot:

Lenke til kommentar

Vi har 2 forskjellig barer: den en heter Formula 1 Express næringsrik måltidsbar den har 13,4 g i vær bar. Den gir deg alle du trenger i et næringsrikmåltid:) Så har du Proteinbar den har 10 g protein i seg å er en sunner snack:) Send meg et brev om du e inntressert for disse produktan får du ikke handla i vanlig butikk;)

Lenke til kommentar

Det er stort sett mye mer proteiner, mindre fett og mindre karbo i bars, proteinpulver fra sportsleverandørene (les Proteinfabrikken, Norkost, Gymgrossisten etc.) enn det er fra Herbalife, Nutrilett og sånne "dame"-slankegreier.

Kjøp heller bars fra PF, NK eller GG i stedet.

Lenke til kommentar

Vel det er det jeg har gjort. Og Proteinfabrikken er ikke noe bedre på sjokolader enn andre.

Det meste du får tak i er 42%, og de er som regel alltid med sjokoladesmak. Går du over til banan eller jordbær synker det til 32% proteininnhold.

Jeg skal se på boksen etterpå og komme tilbake med hvor mye proteiner jeg inntar.

Problemet er bare at det er altfor høyt karbohydratinnhold i disse sjokoladene. Så samme hvor mye proteiner jeg får i meg, så følger det med dobbelt så mye fett. Da er det ikke snakk om "sunt fett", men fett fra sukker, kakaosmør, maisstivelse palmeolje, glukose og kokosfett. Og det passer dårlig for meg som prøver å redusere karbohydrater i matinntaket mitt.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Jeg regnet på det nå. Det virker som jeg inntar 91,2 gram proteiner per drikk.

Jeg bruker 120 gram proteinpulver, og 76 prosent av den mengden er proteiner. blir ikke det riktig?

Det er isåfall mer enn dobbelt så mye proteiner en 100 grams bar på bare 42 prosent inneholder. Da skulle jeg altså spist nesten to og en halv slike proteinbarer for å inntatt samme mengde proteiner som i en drikk. Og da hadde jeg fått i meg i nærheten av 150 gram fett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har kjøpt litt proteinsjokolade på Meny i det siste. De er veldig gode, men har bare 42 prosent proteininnhold. Sammenlignet med proteindrikken min fra Whey på 72 prosent.

Kylling har ca 20% proteininnhold, men det regner likevel som en "proteinrik matkilde"

Så 40% er absolutt bra.

Viktig med variasjon fra shake også, så.. kjør på :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Men bare husk at det ikke er like sunt som shake.

1. De inneholder ofte mer karbohydrater og kalorier

2. Det meste næring er lettere opptagelig i væskeform

3. Det inneholder mye drit, slik som diverse alkoholer og slikt.

Sjekk næringsinnholdet

+ At det er dyrt mtp kvalitet Vs pulver imo..

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å få til noe høyere proteininnhold enn ca 30 % uten at det skal bli som en skosåle. Det inneholder også sukker og andre ting, som gjør at proteinbarer imo er en erstatning for sjokolade i helgene.

Mtp trening, så vil en shake tas raskere opp fordi den er flytende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...