Jørgen Sørheim Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 Ah, en fest! Hva er den? Hvorfor er det som arrangerer den? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 McGuyver Om det er ett spesiellt navn det er blasfemisk å stave feil... Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 Mange som sier "hvem film var det" osv. her på Østlandet. Irriterer meg ikke veldig i dagligtalen, men når det står skrevet... En kamerat av meg sier også "derfor at" i stedet for "grunnen til at". Som i "derfor at jeg gjorde det var at..." Og selvsagt blir "åssen" brukt i tillegg til "hvem" der det skal være hvilken/hvilket/hvilke. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 Soutpark the movie At du ikke vet hvordan man skriver "south" er jo greit, det er ikke alle som kan engelsk, men når folk uttaler det "sout" blir jeg seriøst irritert! Er heller ikke glad i folk som "sjatter" på msn... Kanskje jeg bare er for glad i språket mitt.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 men når folk uttaler det "sout" blir jeg seriøst irritert! Minner meg på en engelsklærer jeg hadde på barneskolen, han sa bl.a. "ørt" og "trut". Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 Engelsklærere er håpløse! Har opplevd at cliché ble uttalt klisj, three ble uttalt tree og idea ble til I.D. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 Fenomenet kalles "norwenglish", og er dessverre svært utbredt. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 har desverre bare stikksag med tre blader(tror det er det) taggene sitter ganske tett sammen. Hva med baufil? stikksag med tre blader! må være noe nytt! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 Coops maisolje heter på pakken "MAIS OLJE". Og nei – det er ikke på to linjer en gang. Står akkurat som skrevet. Forresten, det er ikke noen regler i norsk som tillater folk å droppe bindestreken ved linjebrudd i produktnavnet til f.eks. en matvare? Det kryr jo av sånne feil! Jeg skal scanne en lapp med produktinformasjon som hang på en Coop-koffert (tror jeg) en gang snart. Den er fullstendig forferdelig. Det ergrer meg også når f.eks. en journalist finner på å skrive: De brant bøker. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 Fenomenet kalles "norwenglish", og er dessverre svært utbredt. Til og med en lærer jeg har, blander engelske ord inn i norsk mens hun snakker i hver tredje setning. Spar oss for sånn ondskap. Det høres jævlig ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 Det høres jævlig ut. Nei. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Det høres jævlig ut. Nei. Nei, det gjør det not. Endret 31. august 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Snakker for mye om film, siterer for mye og skriver for mye engelsk til at jeg kan snakke pure norsk Edit: "Har du sett den derre Kampens Regler?" RULES OF (FUCKING) ENGAGEMENT! Vi liker ikke norske titler Endret 31. august 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Det høres jævlig ut. Nei. Jeg har ingen konkrete eksemplet akkurat nå, men jeg er ganske sikker på at man er ganske sær om man synes noe annet enn at det høres fullstendig idiotisk ut å blande norsk og engelsk i dagligtale. Edit: Vel, wh1te, jeg skal leke din motpol. I morgen skal jeg pugge: http://www.sprakrad.no/paanorsk.htm Endret 31. august 2004 av sanoj_20 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 boom - høgkonjunktur caps - skyggelue surround sound - kringlyd Jeg trekker det jeg sa; JA til flere engelske ord i norsken! Lenke til kommentar
likferd Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 skyggelue er vel et ganske vanlig, og helt greit ord.. verken "boom" eller "høgkonjuktur sjønner jeg sammenhengen i.. "sorround sound" er jo såpass nytt at det ikke finnes i det norske språk. Det du ikke tenker over, er jo at "sorround sound" for en amerikaner, blir akkurat det samme som ordet "kringlyd" for oss Lenke til kommentar
atrax Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Rolle spill alla ff serien? Herlig tittel. Edit: Enda mer deilig irritasjonsmateriale: Fungerer helt spretefirtt her. Inegen problemer etter jeg la den inn når den kom Enete eroren jeg fikk var at den hadde noe problemer med nero men det funker så er ikke noe å bry seg om Endret 1. september 2004 av atrax Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 31. august 2004 Rapporter Del Skrevet 31. august 2004 Vist du er en uber-paranoid, alien elsker, konspirasjons freak er ikke det så ufatteli utelukket Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 1. september 2004 Rapporter Del Skrevet 1. september 2004 Vell, jeg har lenge planlagt å kjøpe en ny mobil.. Å jeg har for første gang jeg så SE S700, så viste jeg at det var den mobilen jeg skulle ha, når den kommer ut.. "Å jeg har for første gang jeg så SE S700" Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 1. september 2004 Rapporter Del Skrevet 1. september 2004 Jeg blir så irritert.. Huff. Forresten, det står "Skjekk pengeskuffen" (e.l.) på en slags Cola-automat her i bygget. Raringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå