Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Eller en enda bedre idé, har sett noen har gjortt det også, vet ikke hvordan stemningen er egentlig.. Men det vikrer jo kjekt å skrive "JEG HAR DYSLEKSI" i signaturen da..

hva hvis noen helst vil ha en annen signatur?

 

jeg synes forøvrig det er vi/du/dere som burde vise hensyn, og sørge for at uthenging av dyslektikere ikke forekommer. det skulle ikke være nødvendig å fylle signaturen sin for å "dekke seg" mot mobbing.

 

Men er det ikke bedre at "flisespikkeriet" er her, og ikke i hver eneste tråd?
eller enda bedre, dere kan holde kritikken for dere selv? evt. ta det i PM hvis dere ønsker å hjelpe personen som skriver feil. å syte her hjelper ikke for NOE ANNET enn deres eget selvbilde. Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller en enda bedre idé, har sett noen har gjortt det også, vet ikke hvordan stemningen er egentlig.. Men det vikrer jo kjekt å skrive "JEG HAR DYSLEKSI" i signaturen da..

hva hvis noen helst vil ha en annen signatur?

 

jeg synes forøvrig det er vi/du/dere som burde vise hensyn, og sørge for at uthenging av dyslektikere ikke forekommer. det skulle ikke være nødvendig å fylle signaturen sin for å "dekke seg" mot mobbing.

 

Men er det ikke bedre at "flisespikkeriet" er her, og ikke i hver eneste tråd?
eller enda bedre, dere kan holde kritikken for dere selv? evt. ta det i PM hvis dere ønsker å hjelpe personen som skriver feil. å syte her hjelper ikke for NOE ANNET enn deres eget selvbilde.

Gode Gud..

 

Tror du at jeg limer inn ting her for å HENGE UT noen? I så tilfelle tar du grundig feil..

 

Hvordan kan jeg da vite hvem som har dysleksi, og hvem som bare skriver som griser?

Lenke til kommentar
Tror du at jeg limer inn ting her for å HENGE UT noen? I så tilfelle tar du grundig feil..

hvorfor limer du det inn da? for å føle deg veldig flink i forhold til andre?

 

Hvordan kan jeg da vite hvem som har dysleksi, og hvem som bare skriver som griser?
det er nettopp det du ikke kan, derfor synes jeg syting om det er en veldig dårlig idé. jeg tviler forøvrig på at folk skriver dårlig med vilje.

 

 

Nå er faktisk en av forutsetningene for at vi får ha denne tråden i fred, at man holder brukeren utenfor. Det er teksten vi ergrer oss over, så det er ingen uthengig av enkeltbrukere.
er det noen spesiell grunn til at dere ønsker å ta denne ergringen i plenum? forøvrig synes jeg folk slurver med å "anonymisere" tekst (selv om det bare hjelper til en viss grad) Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Noen ønsker å dele det som gjør dem glad i "gledesutbrudd"-kategorien. Andre, som vi som poster i denne tråden, ønsker å dele det som irriterer oss.

jeg tror neppe noen føler seg støtt av et gledesutbrudd. dersom det allikevel skulle skje, bør ikke gledesutbruddet postes. det er en forskjell her.

 

Jeg trekker det stadig frem som eksempel, men ta en titt på gamer/overklokking-forumet. Hvis du så klarer å påstå at det ikke er et overveldende antall "dyslektikere" der, så, ja.. tar du feil. :)
jeg leser ikke de forumene, holder meg stort sett til politikk/religion og annet/søppel en sjelden gang, men, vel, hvis dere whiner her om alle "dyslektikerne" på de forumene, oppnår dere noe da? det eneste jeg kan tenke meg er at dere får utløp for irritasjon, men det er jo mange andre måter å gjøre det på, som ikke behøver å henge ut/støte noen.
Lenke til kommentar
Blablabla, dysleksi, blablabla, politisk korrekt, blablabla. Habla.

Joa, du har et poeng, men altså, ikke for å være frekk eller å tråkke på noen tær eller noe, men dyslkesi er ikke SÅ ekstremt. Man skriver ikke "lol" Etter hver setning av å ha dysleksi, for eksempel. Jeg kjenner flere dyslektikere, en av de får 6'er i norsk, bare hun konsentrerer seg nok, leser over det hun skriver, og luker ut feil. Ja, jeg vet at noe dysleksi er verre enn annen, men likevel. Selv om man er dyslektiker er ikke det en unnskyldning for å ikke gidde å tenke et sekund over hva man skriver, rett og slett.

Lenke til kommentar

Topic, folkens?

 

eg fant ut att mitt amd athlon xp2600+ sjørte på bare så den tesvarte adm 1.5

 

Apropos dysleksi, jeg leste en vits i se og hør, og den goes a little something like this:

 

En mann var svært plaget med dysleksi, og dette førte til at han hadde store problemer med å få seg jobb selv om han hadde de rette kvalifikasjonene. En dag han leste avisen, så han en stillingsannonse som vekket oppmerksomheten hans: "Dyslektiker søkes". Dette måtte jo være noe for ham, og han troppet opp hos sjefen, glad og fornøyd fordi noen satte pris på skavanken hans. "Er det du som søker en dyslektiker?", spurte han sjefen. "Dyslektiker? Hva er det du snakker om? Jeg trenger en lydtekniker..!"

 

Ikke top notch kanskje, men moralen blir hvertfall i at det kan lønne seg å lese over ting to ganger, noe mange her på forumet kunne hatt godt av.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Ja, jeg vet at noe dysleksi er verre enn annen, men likevel. Selv om man er dyslektiker er ikke det en unnskyldning for å ikke gidde å tenke et sekund over hva man skriver, rett og slett.

Ikke noen unnskyldning!? Mener du folk med dysleksi trenger en unnskyldning!? Flott at du har fått med deg at det finnes forskjellige grader av dysleksi. Men det er tydelig at du bare har fått med deg tuppen av isberget.

 

Dessuten. Hvor viktig er det egentlig at det skrives korrekt? De gangene det faktisk er viktig at det som skrives kommer feilfritt på papiret, så bruker man gjerne word eller så legger man mye mer arbeid inn i det man holder på med.

 

(... kag venter seg et "herre, jeg mente det ikke sånn" eller "nå bommer du" svar ...)

Lenke til kommentar
Ja, jeg vet at noe dysleksi er verre enn annen, men likevel. Selv om man er dyslektiker er ikke det en unnskyldning for å ikke gidde å tenke et sekund over hva man skriver, rett og slett.

Ikke noen unnskyldning!? Mener du folk med dysleksi trenger en unnskyldning!? Flott at du har fått med deg at det finnes forskjellige grader av dysleksi. Men det er tydelig at du bare har fått med deg tuppen av isberget.

 

Dessuten. Hvor viktig er det egentlig at det skrives korrekt? De gangene det faktisk er viktig at det som skrives kommer feilfritt på papiret, så bruker man gjerne word eller så legger man mye mer arbeid inn i det man holder på med.

 

(... kag venter seg et "herre, jeg mente det ikke sånn" eller "nå bommer du" svar ...)

Herre, det var jo ikke sånn han mente det... Hvis du ser på de utsagnene som blir quotet her, vil du se at de aller fleste ikke er hentet fra folk som åpenbart sliter med dysleksi, men som heller strever med "fjortiss/l33t-lingo". Når noen mot formodning hakker på de som de fleste her vet sliter med dysleksi (jeg nevner ikke navn..), blir de fort irettesatt. Denne tråden ble ikke opprettet for å mobbe de av oss som sliter med å skrive forståelig norsk, men heller for å få bukt med de idiotene som forsøpler det norske språket med orddelingsfeil, en sinnsvak mengde utropstegn, ugudelige forkortelser (SMS-språk), generelt håpløse ordfeil og latterlig tegnsetting. La nå oss pedanter beholde den lille gleden i livet som det faktisk er å rakke ned på de av oss som ikke verdsetter et innlegg uten skrivefeil.

Lenke til kommentar
Dessuten. Hvor viktig er det egentlig at det skrives korrekt? De gangene det faktisk er viktig at det som skrives kommer feilfritt på papiret, så bruker man gjerne word eller så legger man mye mer arbeid inn i det man holder på med.

De fleste innleggene det er snakk om her er bærer preg av at de som har skrevet det rett og slett er for late til å prøve lage en fornuftig setning engang. Vi har alle ting ved skrivingen vår som ikke er helt bra (for lange setninger, og ombyttede bokstaver i mitt tilfelle) , men det går an å forsøke å formulere seg skikkelig ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ikke noen unnskyldning!? Mener du folk med dysleksi trenger en unnskyldning!?

Nei, det jeg sier er at uansett hvor mye dysleksi du har, så er ikke det en unnskyldning for at du skal få droppe å tenke over rettskrivning. Dersom du har dysleksi, vel, da burde du rett og slett bruke mer tid på dette enn de fleste andre, opplagt nok.

 

Det var uansett ikke ment som noe angrep på dyslektikere, men på de som åpenbart ikke har dysleksi, men likevel skriver... direkte ræva.

 

(... kag venter seg et "herre, jeg mente det ikke sånn" eller "nå bommer du" svar ...)

 

Hvis du vet at du er på jordet, hvorfor spør du da?

 

Flott at du har fått med deg at det finnes forskjellige grader av dysleksi. Men det er tydelig at du bare har fått med deg tuppen av isberget.

 

Eh?

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Det er kveld, og jeg har som vanlig noe på hjertet. Dette har jeg ergret meg over i mange år. Nok et eksempel:

 

http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=...dpost&p=2641020

 

Det heter "anoreksi", ikke "anoreksia". Jeg ber dere som leser dette en gang for alle: Slutt å bruke det ikke-eksisterende norske "ordet" "anoreksia".

 

To ting jeg legger frem som "bevis":

Anoreksia

 

Anoreksi

 

Takk.

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...