Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjøt mot hytte med mor og barn.....

Deretter truet de mannens sønn med våpen, før de beveget seg lenger ned på campingplassen. Der skjøt de inn gjennom vinduene i en hytte med en mor og to barn. Ingen ble skadet, sier Andersen.

dette er hentet fra VG. jeg er ingen grammatikkekspert men dette er vel ikke helt korrekt? eller?

jeg mener det bør være slik:

Der skjøt de inn gjennom vinduene i en hytte hvor en mor og to barn oppholdt seg

Lenke til kommentar
He he he æg maine dokke ska hetta... :hmm: ..... "Remind me of Gorm Elvis" :D

Hva betyr dette?

Tror kanskje det betyr: "Jeg er fra Maine, og skal kle på dukken min en hette".

Mulig det også er en slags betrakning om hvorvidt dukker bør ha hette. Hetter er forøvrig på sin plass.

Lenke til kommentar
støtt atomkraft, få morsomme barn 

men seriøst,

jeg synes faktisk at norge bør skaffe seg et par atomkraftværk selv. vi er tross alt en energi nasjon.

og norge er jo et land med resjusjer til å forvalte atomkraft på en forsvalig måte, jeg vill mye heller ha atomkraftverk her en i østevropa.

atomkraft er jo tross alt en av de mest miløvendlige energikjildene vi har så lenge man behandler avfallet riktig.

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på.. når er det man bruker de, og når dem?

"Dem" er objekt-form av "de. Akkurat som meg, deg, ham, henne, osv er objektform av jeg, du, han, hun, osv.

Om du er usikker om du skal bruke "de" eller "dem"; sett inn "jeg" eller "meg" inn der hvor "de" eller "dem" skal stå, og så ser du hvilken form som er riktig.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...