medlem-68510 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=10116755 Det er nok ikke brukandes etterpå, mener Hansen. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Er det korrekt uten s mon tro? Jeg har aldri i løpet av 25 år hørt noen uttale ordet som noe annet enn brukandes, og kan ikke se for meg at den jevne journalist heller er klar over at det Hansen sa i så tilfelle ikke er riktig. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) "Brukandes" er jo noe journalisten har sitert fra en annen. Da er journalisten nødt til å gjengi det slik det ble sagt. Og det er jo ikke grammatisk feil hvis det er slik man snakker i Kvam. Hvorfor spekulerer du i å utelukke s-en, Dellers? Endret 23. mai 2013 av Ljóseind Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Det var bare en antagelse. Såvidt jeg har klart å søke opp er nettopp brukande et ord på nynorsk, selv om alle i praksis sier brukandes. Jeg synes igrunn det er pussig at det kun finnes på nynorsk, da det i høyeste grad benyttes av like mange som hører til bokmålsområder. Endret 23. mai 2013 av Dellers Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Om man skal sitere slik alt uttales må jo jeg siteres på Trøndersk. Sier du dette også er riktig? Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Hvem som helst deler? Jeg skal bygge pc og jeg lurte på om jeg kunen bruke hvem som helst deler å sette sammen? 2 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Formkake: Hvem som helst deler? Deler hva da? Hva er det som skal deles og hvem er det som skal dele det? Lenke til kommentar
jaricho Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Bruk av å/og og da/når er irriterende når det er feil. F.eks.: "Når jeg var liten...." Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 LUKSUSFELLEN JUNIOR. Sofie Langdal (15) må sette opp et budsjett ut fra en snekker lønn, og synes det er litt surt bare å ha 500 kroner i måneden til fritidsaktiviteter. DN.no Lenke til kommentar
WD- Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Spillet vil aldri bli en eSporttilttel med tilfeldige elementer som: Supression som rewarder den som skyter mot(merk:ikke direkte hit) en annen spiller. Elendig våpenbalance og 'perks' Lens flare og fullstending bluret skjerm.. nuff said Netcode som suger. Clientside hitreg og at all physics synces med serveren. Blir moro med homing bullets som treffer deg bak vegger. Ingen mod tools. For å nevne noen. Er det slik framtiden til det norske språket ser ut? Lenke til kommentar
Kea Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Nei, ikke hele det norske språk. Bare spill-slang. Lenke til kommentar
olealX Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Når vi snakker om spill-språk: ka skal vi gjere med cod compoen på xbox ? det blir mest truleg mw2 compo pga stemmene. men viss vi skal bruke default classes so blir det "feigt" for viss noken har unlocka pro på dei perksa på default classane so blir det feigt sida det er mest truleg ikkje 4stk xboxar på **** som har unlocka pro på alle perksa. det vi kunne gjort er at vi stemme på et forum noken classa so alle kan bruke. so kan dei som har xboxa som skal være med på compoen unlocka det det so er foreslått. men det er berre et forlsag Endret 28. juni 2013 av olealX Lenke til kommentar
Kea Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Nå vet ikke jeg hvem butikk du jobber i, men det er flere butikker som har prisgaranti, hvor de matcher prisene til konkurrentene. Finn en feil. Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 GRATIS HELG! Spill gratis indtil søndag! Klikk her for å laste ned og begynne å spille. Krever at Steam er installert. Tilbudet er over mandag kl. 19.00 (kl. 10.00 Pacific Time). Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Jeg bare implyer at salg ikke egentlig har noen form for sammenheng med hvor bra et produkt er. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Jeg finnes ikke sjokkert Er det lov å skrive/si det mtp. grammatikk? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Er det lov å skrive/si det mtp. grammatikk? Only if you can throw a split fingered fastball like Justin Verlander in Motown at Comerica Park! 1 Lenke til kommentar
felicity Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 En jente jeg gikk i klasse med har nylig spilt inn en egenprodusert sang, og viste meg stolt teksten til den. Det var mye galt, men den setningen jeg virkelig ikke kom over, var følgende: Why would you could be scared when you know that you are be saved by angels. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Er det lov å skrive/si det mtp. grammatikk? http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=finnes&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå