Latias Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) ny stadion VÅR stadion stadionen en ny stadion Egen stadion ny stadion ny stadion Jeg er helt satt ut. Jeg har virkelig ikke ord. Endret 5. november 2012 av Latias Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Hva er feil, og hva er riktig? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Alt over er feil. nytt stadion VÅRT stadion stadionent ent nytt stadion Egent stadion nytt stadion nytt stadion Endret 5. november 2012 av Latias Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 En forumveileder som ikke har lest reglene for denne tråden, bra jobba! 4 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 En forumveileder som ikke har lest reglene for denne tråden, bra jobba! ? Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Den som har skrevet det innlegget treffer virkelig spikeren på kista når han beskriver United supporterne. Morsomt når ordtak blandes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Morsomt når ordtak blandes. Treffe spikeren på hodet, og treffe spikeren i kista? Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Siste spiker i kista. Litt forskjellig betydning. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Forøvrig et merkelig uttrykk - før den siste spikeren er slått i, kan altså avdøde reise seg igjen og leve lykkelig alle sine dager. Først når den siste spikeren slåes i, er det slutt. Hva slags beravelsesritualer gav opphav til dette ordspillet?! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Nå er det vel ikke vanlig at man spikrer kisten igjen, når det ligger noen oppi. Det er heller at nå er kisten endelig ferdig spikret sammen. Den er ferdig. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 I gamle dager spikret man alltid lokket på likkisten, og da var det definitivt vanlig at et lå noen oppi. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 I våre dager tror jeg man skrur fast lokket. Mindre støyende enn hamring som kan vekke opp liket ... 2 Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Fra http://www.teknofil.no/artikler/disse-vinduene-er-ikke-som-andre-vinduer/114358 tannbørsta Skulle tro det her var brukt som et verb, for da gir det litt mening. "Jeg tannbørsta tennene mine". Men nei, her er det snakk om hunkjønnsbøyning av et hankjønnsord. Det heter vel ikke "ei børste"? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 I samnorskgrøtasa helliga lysa skala a-endinga væra tillatta overalta på bokmåla på alla orda. Det kommera, skal du sea. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Syntes, synes og syns. Hva er rett, og når kan man bruke det? Er synes nå tid. Syntes fortid og 'syns' bare muntlig? Jeg synes sjokolade er godt.. Jeg syntes sjokolade var godt før i tiden. Help? Endret 18. november 2012 av SLi Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Syns og synes har samme betydning og er likestilt i bokmål. Syntes er preteritumsformen. Dog er dette feil tråd for slike spørsmål. Endret 18. november 2012 av Hanske Lenke til kommentar
SLi Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Nei, kom fra en annen tråd jeg leste egentlig, så tenkte jeg det er fint å finne ut det her. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Misbruk av ordet dog må man vel dog kunne klage over, selv om det strengt tatt ikke er et grammatisk spørsmål? Ofte (som hos deg, Hanske) er det jo ordstillingen som gjør det klønete. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Ja, jeg er oppmerksom på det selv. Det irriterer meg at jeg ofte roter det til. Det kommer nok av at jeg som regel skriver på engelsk, ikke norsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå