Budeia Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 "Nabolandene til Norge har fått en generell ordre om å holde øynene oppe" http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10067654 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 "Funnene av legionella i dusjene ved Tjensvoll og Nylund skoler gjør at kommunen tar ingen sjanser og stenger anleggene inntil videre." http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/nord-jaeren/1.8285018 Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 vi hadde en tiskosjon i privatmeldingene Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 mener meldingen er svært kritikkværdig Eg skal gje deg kritikkverdig, eg. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 mapsa Flertallsflertall ja... En annen ting som plager meg er forskjellen på "mye" og "mange". Eksempel: "Det er mye folk på byen." "Mye" er vel for beskrivelse av mengde, mens "mange" er for antall? I hodet mitt blir derfor "Mye folk" like feil som "Mange melk". Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 (endret) Sant nok, men "mange folk" kan også tolkes som mange folkeslag. "Der er svenskene, der er amerikanerne, der er ghaneserne" osv. Endret 23. august 2012 av Hanske Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 En annen ting som plager meg er forskjellen på "mye" og "mange". Eksempel: "Det er mye folk på byen." "Mye" er vel for beskrivelse av mengde, mens "mange" er for antall? I hodet mitt blir derfor "Mye folk" like feil som "Mange melk". Mye melk - mange melkespann. Mye vann - mange flasker. Mye folk - mange mennesker. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg ønsker å forbedre språket mitt, har noen forslag til faglitteratur? Finnes det en bok hvor ord er ordnet etter ordklasse? Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Les igjen. Kan man bare anvende «and» som erstatning for «å» når det står «try and», eller kan man også bruke det i andre anledninger? Endret 28. august 2012 av Banksy Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Les igjen. Kan man bare anvende «and» som erstatning for «å» når det står «try and», eller kan man også bruke det i andre anledninger? The answer is that the idiomatic use of "try and _____' allows you to use just about any verb after try and... It is also OK and more correct to substitute "and" with "to". Try and use it liberally, you can't overuse it, it's how we americans and some brits gab with each other, however wierd and illogical the expression is. Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) ikke mye gratis når du må kjøpe halve spillet i etter tid... så dette er ikke et gratis spill men noe vi kaller 'freemium'.. kanske på tide journalister og skribenter lærer seg forskjellen. dette free2play tullet er bare noe spill bransjen prøver å lurer folk med.. falsk avertisseme ble det kalt før i tiden, men det er vel ikke så mange som husker så langt tilbake... Endret 30. august 2012 av formkake Lenke til kommentar
Mortzz Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Et spørsmål jeg har lurt på en stund nå: Er det lov til å skrive/si huller? (Som i flertall for hull). Har hørt flere som sier huller, eksempelvis fotballkommentatorer: "da blir det store huller i forsvaret". I mitt hode blir dette helt feil. Etter hva jeg har lært så bøyes det slik: et hull - hullet - flere hull - alle hullene. Er det virkelig blitt tillatt å si huller eller er det bare folk som er helt dum i hodet? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 I følgje ordboka du velge om du vil bøye ubestemt fleirtal av hull på bokmål som hull eller huller. Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Distributør lager: 7 Nei, distributør lager ikke 7, men har 7 Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Edit: Mulig dette er last years news. Still, i lol'ed Hva er pointet? Det er så annoying og unnecessary. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 en offisiell medlem http://www.hardware.no/artikler/i-natt-knelte-flere-millioner-nettsider/112554 Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Og Jeep sitt norske slagord: Alt annet er kopierHer er det noe feil med flertallsform? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Jeg ville foretrukket "Alt annet er en kopi", men kan ikke forklare hvorfor slagordet skulle være feil. "Alt annet" viser jo til mer enn én gjenstand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå