Horrorbyte Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Tommer angis vel med et «dobbelt primtegn»: ″, ikke med " (anførselstegn brukt på skrivemaskiner). Det er nok litt konflikt i forhold til internasjonale standarder, men vanlig praksis i norsk språk er så vidt meg bekjent å benytte " for tommer. http://www.typografi...on.aspx?aID=291 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Kom en liten familie inn til meg i dag. Foreldrene på rundt 30 år, og en jente på rundt 4 år. Den lille jenten løpte frem og tilbake mellom meg og faren sin. Mens hun var hos meg, tar hun på, koser litt med, slår meg litt på rompa, og løper tilbake. Så kommer hun og stikker hendene opp under t-skjorten min, og ender igjen opp på rumpa mi. Moren sto bare og lo... Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Kom en liten familie inn til meg i dag. Foreldrene på rundt 30 år, og en jente på rundt 4 år. Den lille jenten løpte frem og tilbake mellom meg og faren sin. Mens hun var hos meg, tar hun på, koser litt med, slår meg litt på rompa, og løper tilbake. Så kommer hun og stikker hendene opp under t-skjorten min, og ender igjen opp på rumpa mi. Moren sto bare og lo... Får jeg unnskylde meg før du henger meg ut? Skrevet fort og uten å tenke veldig nøye gjennom hvordan jeg skriver alt. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Jeg selger min niner 29" komp sram xx og am classic hjul sett kremmen av kremme prisen er uten fsa stem -styre-flaske holder -pedaler 1 Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Språkrådet hadde dette å si angående kommareglene og hvorvidt de fortsatt er gjeldende: Kommareglene lever i beste velgående, for å si det slik, på nettsidene våre er dette et av de emnene vi informerer om: http://www.sprakradet.no/nb-NO/Sprakhjelp/Skriveregler_og_grammatikk/Kommaregler/. Det er vanskelig å tenke seg at lærere og sensorer i norsk ville ha godtatt eksamensbesvarelser helt uten komma. Jeg forstår ikke at det kan ha skjedd, for tegnsetting er også noe som de som går ut av videregående skole, skal prøves i. Men selvsagt vet den personen du viser til, hva han snakker (skriver) om og har opplevd. 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Legger merke til at enkelte sier f.eks. "desember måned". Hva er greia her? Tror de vi vil forveksle det med dampbåten desember? Fullstendig unødvendig å putte en "måned" bak der. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Språkrådet hadde dette å si angående kommareglene og hvorvidt de fortsatt er gjeldende: Kommareglene lever i beste velgående, for å si det slik, på nettsidene våre er dette et av de emnene vi informerer om: http://www.sprakrade...kk/Kommaregler/. Det er vanskelig å tenke seg at lærere og sensorer i norsk ville ha godtatt eksamensbesvarelser helt uten komma. Jeg forstår ikke at det kan ha skjedd, for tegnsetting er også noe som de som går ut av videregående skole, skal prøves i. Men selvsagt vet den personen du viser til, hva han snakker (skriver) om og har opplevd. Er ikke det området jeg uthevet en forferdelig dårlig formulering? Burde det ikke begynt en ny periode etter "for å si det slik"? Lenke til kommentar
felicity Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Er ikke det området jeg uthevet en forferdelig dårlig formulering? Burde det ikke begynt en ny periode etter "for å si det slik"? Uthevet område skulle vært en egen setning. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Fartsgalning arrestert etter å ha kjørt i 300 km/t på Youtube Dagbladet, så klart. Endret 26. juli 2012 av Skurupu Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Haha, klart man ikke kan kjøre på en nettside! Også i 300km/t! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Pullet off større happenings tidligere. Endret 27. juli 2012 av TMB 2 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Tar mer av dette i Norge enn i hele Europa til sammen - VG.no Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 «Selger dobbelt av iPhone» -digi.no Det de prøver å si er at Samsung har solgt dobbelt så mange smarttelefoner som Apple. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Lurer på når Google skal rette opp "Play Butikk" (Android). Får kreft hver gang jeg leser det. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 (endret) Det er jo enkli bare å bruke fantasien da, (...) Bruker på diskusjon. Endret 31. juli 2012 av Skurupu Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 "Prioritert kø" vil jeg ikke ha, though jeg innrømmer at det er litt greit [...]"Double XP" eksklusive hendelser. Totalt usesless. Hva fan skal man med det? Det bare fucker til Score Per minute statistikken også bruker på diskusjon Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) En del butikker har esker med tilbudsmat, der matvarene er i ferd med å gå ut på dato. I dag så jeg en lapp med: "Varene er nedsatt på grunn av svak dato". Klødde meg litt i hodet av den formuleringen... "Svak dato"! Endret 1. august 2012 av Frankline Lenke til kommentar
Ostekaka Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Den regla vi lærte på barneskolen en gang i tida. Den gang "da", hver gang "når". Gjelder denne kun ved skriftlig formidling. Eller er de samme reglene gjeldende i muntlig språk også? Hører alltid folk si "når jeg var liten" i stedet for "da jeg var liten". Jeg vet at muntlig språk er mye friere i form, men allikevel... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Kan være dialektforskjeller også. Er veldig sikker på at "når" nesten aldri ble brukt på min dialekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå