Hanske Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Dette er ikke lenger en saklig argumentasjon. Min suksess på skolen er en direkte insinuasjon på at denne skrivemåten fungerer for meg. Med andre ord så kan vi konkludere med at det er subjektiv avgjørelse som varierer på bakgrunn av skole, fylke og lignende. Den varierer ikke på bakgrunn av fylke, ettersom vi begge er fra Oslo. Du har heller ingenting med å definere hva som er saklig og hva som ikke er saklig, når du selv avfeier TMBs argumenter med at han er mest aktiv i humor-delen av forumet. 1 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Den varierer ikke på bakgrunn av fylke, ettersom vi begge er fra Oslo. Du har heller ingenting med å definere hva som er saklig og hva som ikke er saklig, når du selv avfeier TMBs argumenter med at han er mest aktiv i humor-delen av forumet. TMB leste ikke det jeg skrev tidligere noe som resulterte i at argumentet hans blir et typisk stråmannsargument. I sammenheng med dette og at han er mest aktiv i humor-delen av forumet så kan det relateres til trolling. Endret 12. juli 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
felicity Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Det er ingen regler for bruken av komma lenger. Ikke engang i oppramsing? Der lærte jeg noe nytt. Takk! Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Ikke engang i oppramsing? Der lærte jeg noe nytt. Takk! Slik som jeg har nevnt flere ganger så bruker jeg det i oppramsing - dette er det eneste unntaket. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Dette er ikke lenger en saklig argumentasjon. Min suksess på skolen er en direkte insinuasjon på at denne skrivemåten fungerer for meg. Med andre ord så kan vi konkludere med at det er subjektiv avgjørelse som varierer på bakgrunn av skole, fylke og lignende. Trying too hard. Hadde heller ansatt en hvilken som helst fyr som ikke sprakk i sola, uansett hvor mange orddelingsfeil han hadde hatt. Endret 12. juli 2012 av NgZ Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Hvorfor er mitt navn knyttet til en annens sitat? 2 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Trying too hard. Hadde heller ansatt en hvilken som helst fyr som ikke sprakk i sola, uansett hvor mange orddelingsfeil han hadde hatt. Jeg forsøker ikke å gjøre en innsats i det hele tatt. I tillegg så har jeg store vanskeligheter med å ta selve diskusjonen seriøst ettersom at den i utgangspunktet er meningsløs. Faktisk så syntes jeg at hele diskusjonen er relativt komisk. Endret 12. juli 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Hvorfor er mitt navn knyttet til en annens sitat? Sorry, gadd ikke bla en side tilbake, så jeg siterte ditt innlegg. Kom til å slette feil quote-åpningstag. Jeg forsøker ikke å gjøre en innsats i det hele tatt. I tillegg så har jeg store vanskeligheter med å ta selve diskusjonen seriøst ettersom at den i utgangspunktet er meningsløs. Faktisk Trying too hard. Hadde heller ansatt en hvilken som helst fyr som ikke sprakk i sola, uansett hvor mange orddelingsfeil han hadde hatt. så syntes jeg at hele diskusjonen er relativt komisk. Jeg tror de fleste synes det er ganske komisk at en som skriver særdeles dårlig blir sur om noen påpeker feilene hans, samtidig som han belærer alle andre om hva som er rett og galt. Bare synd vedkommende overdriver trollingen sin. Det blir for åpenbart. Ingen er så dum eller virkelighetsfjern. Endret 12. juli 2012 av NgZ 1 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Jeg tror de fleste synes det er ganske komisk at en som skriver særdeles dårlig blir sur om noen påpeker feilene hans, samtidig som han belærer alle andre om hva som er rett og galt. Bare synd vedkommende overdriver trollingen sin. Det blir for åpenbart. Ingen er så dum eller virkelighetsfjern. Jeg skrev en del her men er ferdig med diskusjonen. … Endret 12. juli 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Hvorfor er mitt navn knyttet til en annens sitat? Sorry, gadd ikke bla en side tilbake, så jeg siterte ditt innlegg. Kom til å slette feil quote-åpningstag. Niet probliem Lenke til kommentar
felicity Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg mener at folk bør forholde seg til enkelte kommaregler for å gjøre lesingen mer behagelig, men i denne debatten ser det ut til at jeg står alene om den holdningen. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg mener at folk bør forholde seg til enkelte kommaregler for å gjøre lesingen mer behagelig, men i denne debatten ser det ut til at jeg står alene om den holdningen. Du har tydeligvis ikke fulgt med, ettersom Symmetrical er den eneste som mener man ikke bør bruke komma... 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 "Jeg har tre valg, men vet ikke hva jeg skal velge". Nei, du har ett valg, med tre valgmuligheter. 2 Lenke til kommentar
felicity Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Du har tydeligvis ikke fulgt med, ettersom Symmetrical er den eneste som mener man ikke bør bruke komma... Symmetrical fremstiller jo dette som en offisiell modernisering av språkstrukturen, ikke som et personlig synspunkt. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Joda, men har du ikke fått med deg at han er den eneste i debatten som faktisk mener det? 1 Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Etter å ha lest Symmetrical sine innlegg og Googlet problemstillingen, har jeg kommet fram til at det er påbudt å bruke komma i det norske språk, men på en av sidene jeg fant så jeg et komma som forundret meg: "Selv de som kan kommareglene,(?) gjør av og til feil, akkurat som man av og til skriver ord feil selv om man egentlig vet hvordan de staves, men da dreier det seg om slurv." Er det uthevede kommaet brukt riktig? Hvis svaret er ja, hvorfor? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Det skal være komma etter innskutte leddsetninger. Den innskutte leddsetningen her er som kan kommareglene. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Dette er ikke lenger en saklig argumentasjon. Min suksess på skolen er en direkte insinuasjon på at denne skrivemåten fungerer for meg. Med andre ord så kan vi konkludere med at det er subjektiv avgjørelse som varierer på bakgrunn av skole, fylke og lignende. Hyggelig at du har suksess på skolen, men når det gjelder fremmedord har du kanskje fortsatt litt å lære. insinuasjon ~asjo'n m1 antydet, fordekt beskyldning indikasjon indikasjo'n m1 (fra lat., se *indikere) holdepunkt, pekepinn, tegn være en i- på noe 5 Lenke til kommentar
felicity Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Joda, men har du ikke fått med deg at han er den eneste i debatten som faktisk mener det? Nei. Men takk, nå fikk jeg det med meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå