Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) På tide å roe ned ... Hei. Jeg tenkte jeg skulle lageovnbakt ørret, hvor jeg helte litt olivenolje over med div. Grønnsaker. Hvordan blir den fisken? Eller er det bedre å ha den i folje Edit: Kom over noe som fikk meg til å tenke ... At alkohol bare har negative sider er ikke noe man kan synes, ihvertfal ikke sånn uten viedere- Det er fakta et alkohol har positive sider.Etter 3 sekunders google søk: http://www.prgmea.co...av-alkohol.htmldvs, ts kan selvsagt mene at det ikke finnes positive effekter, men da må TS samtidig mene at mye av det vanlige mennesker anses som positivt er negativt.Eks:TS mener redusert rissiko for gjertesykdommer er en negativ effekt.TS mener redusert rissiko for slag er en negativ effekt.TS mener redusert rissiko for gallesten er en negativ effekt.TS mener redusert rissiko for diabetes (type 2) er en negativ effekt.Jeg sier ikke at Alkohol er bra på alle måter, og ikke er dumt på en masse andre måter, men når man sier at det har ingen positive sider er det ren uvitenhet.Det er greit å være motstander av marihuana også, men om man sier at det ikke har noen positive sider er man bare dum. Endret 19. februar 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Enten er det bommert fra deg, eller jeg som er blind. Hva er bommerten? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 "Svært gode norsk kunnskaper" 1 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Aha. Da var det jeg som var blind likevel. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Har lyst til å sende dem en mail og gjenta "norsk kunnskaper" fjorten ganger for å se om de tar den.. Endret 23. februar 2012 av NgZ Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 HATER DE SOM SIER EN BILDE, EN KONÅLIMENT osv Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 HATER DE SOM SIER EN BILDE, EN KONÅLIMENT osv Hvis det er kompliment du mener med "KONÅLIMENT", så er faktisk kompliment hankjønn, ikke intetkjønn som mange tror. Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Endret 23. februar 2012 av formkake Lenke til kommentar
sebbur Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 gjertesykdommer Har aldri sett den før. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Har lyst til å sende de en mail og gjenta "norsk kunnskaper" fjorten ganger for å se om de tar den.. Og jeg har lyst til å sende en mail til dem som ikke vet forskjellen på subjekt og objekt, og fortelle dem hvor uvitende de er. 5 Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg har lyst til å sende dem en mail om at en setning ikke skal starte med "og". 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Og jeg har lyst til å sende en mail til dem som ikke vet forskjellen på subjekt og objekt, og fortelle dem hvor uvitende de er. Dette er kanskje ikke den riktige tråden for å gjøre slike generaltabber, nei. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg har lyst til å sende dem en mail om at en setning ikke skal starte med "og". Det er fullt mulig å starte en setning med "og", spesielt hvis den er en fortsettelse av foregående setning – i dette tilfellet sitatet. 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Zlatan med to selvmål på samme dag... 1 Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg har lyst til å sende dem en mail om at en setning ikke skal starte med "og". Tenk, det ante nok ikke Ernest Hemingway da han skrev "Og solen går sin gang". Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Nok en flott dag for diskusjons språkfantaster Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Hei, jeg bare lurer på noe. En man hvor jeg trener sa at jeg skulle trene bra og spise sunt hver uke, men hver uke så har jeg bare en dag og det må være samme dag, som f. eks lørdag er min dag... hvor jeg kan spise hvor mye og hva jeg vil.... det er bra for kroppen ikke sant ? å bare spise en dag... ? Endret 3. mars 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 I tillegg til den generelle forsøplingen av skriftspråket som man ser i innlegget du siterer, irriterer jeg meg over de som ikke skjønner at "å" bare skal stå foran infinitiv. Da tenker jeg ikke bare på og/å-feil, men også de som sier og skriver "å bare", "å ikke" osv. Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Språkrådet irriterer seg ikke over det. Spørsmål: Hvordan skriver man kombinasjonen "å + ikke"? "Det var best ikke å gå" eller "Det var best å ikke gå"? Svar: Ofte kan begge formuleringene "ikke å" og "å ikke" brukes. Det gjelder f.eks. eksemplet ovenfor. Men i noen tilfeller blir det betydningsforskjell. Hun lovte å ikke komme (hun gav et løfte om å ikke komme). Hun lovte ikke å komme (hun gav ikke noe løfte, men holdt muligheten for å komme åpen). http://www.sprakrad.no/Sprakhjelp/Raad/Spoersmaal_og_svar/#aaikke 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå