Hanske Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Fra NRK Nett-TV: Blir det kebab hver dag og ny TV? Var ikke det en underlig formulering? 1 Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ikke hvis du ser det i sammenheng med hva det dreier seg om, nemlig en ungdom som skal styre familieøkonomien i en måned. At en ungdom kan ha lyst på ny TV og å spise kebab hver dag er ikke usannsynlig. 1 Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Det blir et straffeprosessuelt A-lag og B-lag av redningskvinner og menn. Dette skillet må hviskes ut. Hysj alle saman, no skal me kvitte oss med eit skilje som ikkje passar seg. Kviskre, kviskre, kviskre... 1 Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Journalist Marie Melgård i dagbladet.no: Detaljene rundt hvordan denne pakten er enda ikke kartlagt. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Fra bt.no, ukritisk gjengitt i aftenposten.no: Det var to gjester på et julebord som latet som de sloss. Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Irriterer meg over formuleringer som 'Hvem bil?', 'Hvem person?', hvem, hvem, hvem. Samt feil bruk av meg og jeg. 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 "Nå kommer dem. Dem måtte bare hente tinga dems". Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Demm sa till mæi atte demm sku værra asjur i uke niåførr menn demm har vell klara å korte ner ventetia ei uke. Nå fikk jeg vondt i hodet. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Er det bare jeg som irriterer meg over bruken av ordet billig i prissammenheng? "Hvor finner jeg den billigste prisen?" Det er da vitterlig ikke prisen som er billig, men produktet. At prisen er lav, høy, urettferdig, horribel også videre er jo en annen ting. 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Demm sa till mæi atte demm sku værra asjur i uke niåførr menn demm har vell klara å korte ner ventetia ei uke. Nå fikk jeg vondt i hodet. Typisk uttalse for en fra Ski. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Typisk uttalse for en fra Ski. Hva er "uttalse"? Uttale eller uttalelse? 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg mente å skrive uttale. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Jeg vet at denne tråden er ment til et annet formål enn det jeg nå vil ta opp, men jeg gjør det allikevel. Hva synes dere om å bruke tremaer på norsk? Vi har jo noen ord som det kunne vært praktisk å endre, for eksempel ateist. Det er ingenting som forteller om ordet uttales "ate-ist" eller "atæjst". Hadde det ikke forenklet språket hvis man begynte å skrive "ateïst"? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Jeg vet at denne tråden er ment til et annet formål enn det jeg nå vil ta opp, men jeg gjør det allikevel. Hva synes dere om å bruke tremaer på norsk? Vi har jo noen ord som det kunne vært praktisk å endre, for eksempel ateist. Det er ingenting som forteller om ordet uttales "ate-ist" eller "atæjst". Hadde det ikke forenklet språket hvis man begynte å skrive "ateïst"? Nei, når jeg ser hvor inkompetente folk er, og manglende bruk av ^ i ord som f.eks fôr - så ser jeg ingen grunn til at det å innføre "ï" for å forklare folk hvordan ordet uttales, og ei heller at det ville fungere. Dessuten så er det helt tydelig hvordan ordet skal uttales, da suffikset er -ist, ergo "ate-ist". Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 igår så begynte touch padden på bærbarn min å bli helt mongolid, reagerer ikke når jeg drar fingeren bortover, å den dobbeltapped av seg selv hele tiden, er utrolig irriterende, den reagerer av å til bare, prøve å stare maskin på nytt, å da funket den bra i ca 20 sekunder, så prøvde jeg å tilbakestille maskin, da funket den i hele går, men nå idag funker den ikke igjen :s maskin var ikke av inatt heller. hvis jeg hadde hatt en data mus liggende så hadde bare kobbla den til.. men har ikke Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Ikke bare har den blitt "mongoloid" - den har smittet ham også! Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 "Mira Craig (29) gjør comeback etter barnefødsel på by:Larm" Jøss, jeg trodde hun fødte på Ullevål sykehus. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Neida, den spratt ut litt tidligere enn planlagt etter nok et mislykket stagediving-forsøk. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Henvisning på vg.no i forbindelse med et noe mislykket fyrverkeri i Trondheim: Her sprenger fyrverkeriet på bakken I selve artikkelen var det imidlertid overraskende mye riktig bruk av både transitive og intransitive verb. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 I adressa.no kan man lese denne ingressen, som er aldeles korrekt: NVE forbereder hastetiltak for at en demning med kvikkleire ikke skal rase ut. Men når aftenposten.no gjengir artikkelen, har meningen i ingressen plutselig blitt den motsatte: NVE forbereder hastetiltak for å hindre at en demning med kvikkleire ikke skal rase ut. Det er kanskje dette man mener med differensiert presse. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå