Diskutant Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Sannsynligvis kostet en hel års lønn en handelsmann Lurer på hvor de bruker handelsmenn som valuta. Du reagerte ikke spesielt på ord delings feilen, altså? Endret 7. november 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
Kea Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Joda, men den var jo såpass tydelig at jeg følte det var unødvendig å kommentere det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Dagens språkklage går til følgende sitat: Utrolig mye trafikk den dagen om natta :o.<..> Dette var halv tolv om natta i dag.... Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 EA halvveis bekrefter oppfølger. Electronic Arts har fått ein ny divisjon. Mange vil nok meine at denne divisjonen har ein finger med i dei fleste spel frå den kanten. Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Kan fint kjøpe spillet i en lokal spillforhandler, men koster dobbelt så dyrt. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Buss-sjåfør, barnehage-ansatte og grunnskole-lærere; Skjønner ikke hvordan de klarer å stå opp om morningen.... Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Artige.no er nærmest en utømmelig kilde av skrivefeil. Endret 16. november 2011 av Coffey Lenke til kommentar
Lukaus Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Hei, norsk er ikke mitt språk, men når jeg skriver eller snakker norsk, forholder jeg meg til risksmål. Jeg har lært at det heter "istedenfor", alt i et ord, men jeg har aldri hørt eller lest formen "istedetfor". Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Det heter "istedenfor" eller "i stedet for". Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Skrevet av Ole G. Olsen, Vi Menn: Det politiet finner under husransaking i hjem og hytter, og på flere gjemmesteder i skogen, gir etterforskerne et vink om hva som er i gjerde. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Fra en reklamemail fra Philips: Når har du tenkt til å begynne å kjøpe julegaver? Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Har ALDRI hørt noen si det på en annen måte, og at det er feil var jeg ikke klar over. At man ikke skal bruke til er det neppe mange som veit om. Endret 27. november 2011 av Dellers Lenke til kommentar
Kea Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Aldri lest eller hørt "tenkt til". "Tenkt å" er korrekt. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Har ALDRI hørt noen si det på en annen måte, og at det er feil var jeg ikke klar over. At man ikke skal bruke til er det neppe mange som veit om. Joda, halvparten av de under 15 vet det, og 80% av de over 15 vet det. Grunnen til at du ikke har hørt det, er at du rett og slett ikke var klar over at du selv sier det feil. Det er det samme med de som sier "sjøkken", "sjøleskap" og "sjino". De har ikke oppdaget at "kj" og "skj" er to forskjellige lyder. Aldri lest eller hørt "tenkt til". "Tenkt å" er korrekt. Har hørt det både titt og ofte, men aldri lest det før - med unntak av klasseaviser på barneskolen. Det er heller ingen som sier "tenkt til spise mat", de sier "tenkt til å spise mat". Jeg skjønner ikke hvorfor så mange sier det, når det strengt tatt bare kompliserer setningen. Endret 28. november 2011 av Hanske Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 "Tenkt til" er da helt vanlig å si Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg tenker til å kjøpe julegaver i morgen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Omfg Jeg tenker til å kjøpe julegaver i morgen. Nei, som i "Jeg har tenkt til å kjøpe julegaver i morgen." Endret 28. november 2011 av TMB Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg har tenkt å kjøpe julegaver i morgen. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 "Tenkt til" er da helt vanlig å si Det har du sikkert rett i. Det er mye som er helt vanlig å si, og det er også lov å si hva som helst. Men her gjaldt det altså noe som ble skrevet i en mail til kundene fra et digert firma som Philips, og det er en helt annen sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå