NgZ Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 "Hva" her er ikke nødvendigvis feil. Man kan kjøpe ulike komponenter og sette dem sammen selv. 1 Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 http://www.kursagenten.no/kurs/83/Grunnskolefag-Norsk-kurs-for-voksne-med-larevanske-1115.aspx 4 Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Er det muuulig!? Snakk om å utnytte folk med lærevansker! Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Vel, jeg synes det ser ut som om folkene med lærevansker har fått jobb der. 3 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Hun hvirker hveldig domm. Det er det samme om hun er ferdig utdannet eller ei. Hun ligger tydeligvis på 7.-klassenivå. Jeg er klar over at denne posten er veldig gammel, men jeg har ikke vært her på veldig lenge, så. Saksøk meg. Uansett, jeg tror ihvertfall de fleste har mye bedre grammatikk enn det der i 7. klasse. Jeg tror heller 4.-klassenivå hadde passet bedre. Endret 9. oktober 2011 av Therawyn Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Jeg har aldri kartlagt norske skoleelevers skriveferdigheter, men det var heller ikke poenget mitt. Endret 9. oktober 2011 av Hanske Lenke til kommentar
Kea Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Samme hva poenget ditt var, jeg ville bare få frem at læreren hennes er mindre kompetent enn en 7.-klassing. Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Husker dere da ord som «mere» og «kuer» ikke var norsk... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Husker dere da ord som «mere» og «kuer» ikke var norsk... I remember ... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Hun hvirker hveldig domm. Det er det samme om hun er ferdig utdannet eller ei. Hun ligger tydeligvis på 7.-klassenivå. Jeg er klar over at denne posten er veldig gammel, men jeg har ikke vært her på veldig lenge, så. Saksøk meg. Uansett, jeg tror ihvertfall de fleste har mye bedre grammatikk enn det der i 7. klasse. Jeg tror heller 4.-klassenivå hadde passet bedre. Burde det vært ett "!" etter "saksøk meg"? Edit: Fjernet unødvendig ord Endret 9. oktober 2011 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Kuer hade jeg fått med meg, men at mere også var blitt tillatt visste jeg faktisk ikke. Jaja, hvis noen noen gang sier mere kuer i mitt nærvær i stedet for flere kyr, skal jeg uansett fordømme dem i mitt sille, elitistiske sinn. 2 Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Burde det vært ett "!" etter "saksøk meg"? I motsetning til to? Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 – Språket kommer til å ødelegges Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 "Vist du har lyst til å støtte meg, så kan du godt det." "Vist du har lyst". "VIST"? VIST??? Fy så mange dumme folk det finnes i verden.. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Kuer hade jeg fått med meg, men at mere også var blitt tillatt visste jeg faktisk ikke. Jaja, hvis noen noen gang sier mere kuer i mitt nærvær i stedet for flere kyr, skal jeg uansett fordømme dem i mitt sille, elitistiske sinn. Ja, for dialekter skal fordømmes ... 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Kan ikke si jeg kommer på noen dialekter der det heter "kuer" i farten, selv om det godt kan hende de finnes. Slår meg som en språktilpasning laget for byfolk som aldri har sett en eneste ku, hvis jeg skal være ærlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 I traktene rundt Gjøvik er det faktisk helt normalt å si "kuer", og her er det en del kyr. Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ville blitt svært overrasket hvis en ungdom i Bærum hadde sagt "kyr". Og må ærlig si at jeg tror de fleste voksne sier det også. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Slik jeg alltid har sett det, er kuer og kyr det samme som trailer og vogntog. Folkemunne og fagspråk. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Slik jeg alltid har sett det, er kuer og kyr det samme som trailer og vogntog. Folkemunne og fagspråk. Det jeg har tenkt og. Derfor har jeg innbilt meg at "kuer" utviklet seg som et byfenomen blandt de med slappe norsklærere. Kan jeg likevel få lov å tenkte stygt om de som skriver "flere kuer", selv om det nå er tillatt? Jeg føler instinktiv avsky mot folk som skriver han der det skal være ham, selv om det også er lov... (Men ikke mot de som ikke bruker et utdatert blytrykktavletilpasset tegn i setdet for tre normale punktum, så ikke kommenter den manglende ellipsen, den er bevist...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå