Saftis Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 frem for en moralens-vokter Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 er det like stor plass som i fjord 80 cm i bredden 60 cm i dybden? Eg visste ikkje at fjordar hadde standardmål på djubde og breidde. 2 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg skal skrive en jobb søknad å vil jerne ha en gøy jobb hva syns dere jeg skal jobbe i? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) ... Endret 11. april 2011 av Bandidos-Pelle Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Mannen må sone i seks og et halvt år for voldtekt og trusler av sin tidligere kone. Endret 15. april 2011 av Beatnik Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Mannen må sone i seks og et halvt år for voldtekt og trusler av sin tidligere kone. Ahahah! x) Lovverket er visst ikke slik det en gang var =( Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Mannen må sone i seks og et halvt år for voldtekt og trusler av sin tidligere kone. Ahahah! x) Lovverket er visst ikke slik det en gang var =( Hæ? Hva er feil her da? Mulig jeg overser noe fremtredende.. Hva er galt? Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Det som er feil, er at det ikke står "Mannen må sone i seks og et halvt år for voldtekt av og trusler mot sin tidligere kone". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Jeg syns vi burde prioritere gym over nynorsken. Dagens ungdom har et større behov for de ekstra gymtimene det ville gitt, enn nynorsken. 1 Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Jeg syns vi burde prioritere gym over nynorsken. Dagens ungdom har et større behov for de ekstra gymtimene det ville gitt, enn nynorsken. Kommet i feil tråd, unge mann? 1 Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Hva er reglene for bøying av intetkjønnsord? I farten er det kun "bilder" jeg kommer på som skal bøyes, men folk har en tendens til å bøye alt fra "skjørter" til "speiler". Lenke til kommentar
thadon Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Høyrer folk som seier "dekker" for flere dekk, om det er på spøk eller ikkje veit eg ikkje, men er det "lov"? Høyrast forferdelegt ut uansett. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Hva er reglene for bøying av intetkjønnsord? I farten er det kun "bilder" jeg kommer på som skal bøyes, men folk har en tendens til å bøye alt fra "skjørter" til "speiler". Høyrer folk som seier "dekker" for flere dekk, om det er på spøk eller ikkje veit eg ikkje, men er det "lov"? Høyrast forferdelegt ut uansett. Liker ikke "programmer" engang jeg =P Lenke til kommentar
Kea Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Ser ikke hva som er feil med programmer. Men bortsett fra det og bilder kan jeg ikke komme på noen intetkjønnsord som skal bøyes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Jeg syns vi burde prioritere gym over nynorsken. Dagens ungdom har et større behov for de ekstra gymtimene det ville gitt, enn nynorsken. Kommet i feil tråd, unge mann? Ja, sannelig! ^^ Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Ser ikke hva som er feil med programmer. Men bortsett fra det og bilder kan jeg ikke komme på noen intetkjønnsord som skal bøyes. tre - trær forkle - forklær tørkle - tørklær teater - teatre studium - studier herbarium - herbarier telegram - telegrammer Ikke alle disse skal bøyes, men kan bøyes. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Ser ikke hva som er feil med programmer. Men bortsett fra det og bilder kan jeg ikke komme på noen intetkjønnsord som skal bøyes. tre - trær forkle - forklær tørkle - tørklær teater - teatre studium - studier herbarium - herbarier telegram - telegrammer Ikke alle disse skal bøyes, men kan bøyes. Mye kan bøyes, men jeg tenker slik at om man kan la være, så skal man la være. Et eksempel på det er "telegram" som du listet. Man kan like godt si "et telegram, to telegram, tre telegram" osv. Endret 16. april 2011 av Jckf Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Det stemmer, men det høres riktigere ut å si to telegrammer, to programmer osv. – iallfall på Østlandet, hvor det er vanligst å si det på den måten. Endret 16. april 2011 av Beatnik Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Det høres riktigere ut å si to telegrammer, to programmer osv. DET er subjektivt. Jeg synes det høres mye mer riktig ut å si to telegram. Telegrammer føler jeg blir babyspråk. – iallfall på Østlandet, hvor det er vanligst å si det på den måten. Dette har du vel kilder på, antar jeg? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå