medlem-68510 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 En annen typisk ting er blanding av "og" og "eller". Eksempel: "Vi er tilgjengelige på Skype eller MSN." Det man mener her er selvfølgelig "Vi er tilgjengelige på Skype og MSN." Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 En melding ble opplest over høyttalerene på Oslo S en gang jeg var der. Den var til alle "passasjerere", som om "passasjerer" er et verb. Kan det ha vært en svenske som leste det opp? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) En melding ble opplest over høyttalerene på Oslo S en gang jeg var der. Den var til alle "passasjerere", som om "passasjerer" er et verb. Kan det ha vært en svenske som leste det opp? Resten av meldingen var på norsk =/ EDIT: Enda en ting: Unødvendig bruk av ordet "så". Eksempel: "Hvis ikke så får du ta deg en pille." Ordet "så" er helt unødvendig her. Endret 22. mars 2011 av Jckf Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Fra Moss Avis' nettutgave: Han sier det er store materielle skader på bilen, men at det ikke ble konstantert noen alvorlige skader på føreren. En journalist burde vite at det ikke heter "konstantert". Og hvorfor skal de alltid fortelle oss at biler involvert i ulykker har store materielle skader? Hva slags skader skulle de ellers kunne ha? 1 Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Fra Moss Avis' nettutgave: Han sier det er store materielle skader på bilen, men at det ikke ble konstantert noen alvorlige skader på føreren. En journalist burde vite at det ikke heter "konstantert". Og hvorfor skal de alltid fortelle oss at biler involvert i ulykker har store materielle skader? Hva slags skader skulle de ellers kunne ha? Følelsesmessige skader, helt klart =) Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (God as in spilt mange ranked matcher-god) Denne setningen hadde eg verkeleg problem med å få meining ut av. Norwenglish på sitt verste. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Skummelt at jeg skjønte hva som stod der med en gang... Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (God as in spilt mange ranked matcher-god) Denne setningen hadde eg verkeleg problem med å få meining ut av. Norwenglish på sitt verste. Skummelt at jeg skjønte hva som stod der med en gang... Jeg måtte lese den 2 ganger =P Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) .....skjønner fortsatt ikke hva som står, jeg Endret 26. mars 2011 av triha Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Godt mulig at dette blir den tråden jeg blir mest aktiv i.. Feil som irriterer meg mest: Ord delings feil (JA, det var med vilje....). "Hvem" når noen mener hvilken/hvilke. Egentlig irriterer alt meg, men de to her irriterer mest, tror jeg.. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 .....skjønner fortsatt ikke hva som står, jeg Good as in "played many ranked matches"-good Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 .....skjønner fortsatt ikke hva som står, jeg Good as in "played many ranked matches"-good Flisespikkeri, men husk at bindestreken (tilnærmet) ikke brukes i det engelske språk - i hvert fall ikke i en sånn sammenheng. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 En melding ble opplest over høyttalerene på Oslo S en gang jeg var der. Den var til alle "passasjerere", som om "passasjerer" er et verb. "Passasjerere" er vel ikke stort verre enn "høyttalerene". Begge har en e for mye. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 http://go.dagbladet.no/go/e/main;afu=www.dagbladet.no/http://www.dagbladet.no/2011/04/03/nyheter/utenriks/danmark/savnet/holger/16057317/ Den første tida ville han nemlig ikke Holger gi slipp på verken mor eller far. Men etterpå han Holger ikke virket preget i det hele tatt, ifølge mora. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Sjapt Kjappt Skjapt Endret 4. april 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Det eneste jeg virklig byr meg om er Norsk ferdighetene til folk ಠ_ಠ 2 Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 E-post til media frå Anonymous (kjelde): Kjære Media, Det har kommet til vår oppmerksomhet at noen av deres websider har vært nede grunnet DDoS angrep. Anonymous har overhodet ingen tilknytning til disse angrepene. Vi har fra første stund sagt at media aldri har vært et mål og skal ikke angripes på noen måte. Våre angrep har bare vært rettet mot andre mål som vi har gitt uttrykk for fra før av. Målene vi har siktet oss til er politiske partier som er tilhengere av DLD - spesielt da Arbeiderpartiet og Høyre. Anonymous er bekjempere for ytringsfrihet. Media er en kanal for å ytre meninger så det ville vært å jobbe i mot våre egne prinsipper. Vi tar derfor ikke på oss noe som helst ansvar for angrepene av mediene. Vi har heller ingen idé om hvem som kan ha stått bak angrepene. <Anonymous-regla> - Sikte til, i staden for sikte på/mot - Kva ein bekjempar for ytringsfridom er veit eg ikkje, men det gjev ikkje meining - "Det har kommet til vår oppmerksomhet" - direkte omsetjing frå engelsk setning, bare vas på norsk - "DDoS angrep" Ikkje så veldig overraskande at gruppa som ikkje er ei gruppe ikkje har ein einaste person som kan skrive. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Anonymous består av, overraskende nok, helt ordinære mennesker. At de har skrivefeil som helt ordinære mennesker er derfor ikke det minste overraskende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå