Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Dette er helt uproblematisk i forhold til norsk lov

 

Dette (spegling av Wikileaks) er altså svært enkelt, samanlikna med norsk lov, som er svært komplisert. Eg kan nok vere einig, sjølv om eg ikkje trur det var det han ville fram til.

La merke til det samme. Det sniker seg dessverrre inn i mer faglige sammenhenger og. Heldigvis bruker de fleste "etter norsk rett" i stedet, noe i hvert fall jeg innbiller meg at er riktig.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei! Nå ble jeg flau. Bruk av en ikkeeksisterende verbtid og orddelingsfeil. Konge!

 

 

EDIT: Forresten skal vel tall opp til elleve skrives med bokstaver.

 

Lær deg forskjellen på særskrivningsfeil og orddelingsfeil! Herregud.

 

Jeg googlet forskjell på særskrivingsfeil og orddelingsfeil. Det jeg kom fram til er at orddelingsfeil og særskriving ikke er det samme, hvilket jeg visste, men at begrepet orddelingsfeil også omfatter særskrivingsfeil. Som forresten skrives SKRIVING ikke SKRIVNING.

 

Så den som dummet seg ut her var deg, ikke meg.

Herregud.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Nei! Nå ble jeg flau. Bruk av en ikkeeksisterende verbtid og orddelingsfeil. Konge!

 

 

EDIT: Forresten skal vel tall opp til elleve skrives med bokstaver.

 

Lær deg forskjellen på særskrivningsfeil og orddelingsfeil! Herregud.

 

Jeg googlet forskjell på særskrivingsfeil og orddelingsfeil. Det jeg kom fram til er at orddelingsfeil og særskriving ikke er det samme, hvilket jeg visste, men at begrepet orddelingsfeil også omfatter særskrivingsfeil. Som forresten skrives SKRIVING ikke SKRIVNING.

 

Så den som dummet seg ut her var deg, ikke meg.

Herregud.

 

Om du ønsker å skrive særskriving eller særskrivning er helt valgfritt. http://www.ordnett.no/ordbok.html?search=s%E6rskrivning&publications=23&art_id=20316496

 

For øvrig: http://www.sprakrad.no/Aktuelt-ord/Orddeling-og-sarskriving/

 

Orddeling og særskriving minner om kvarandre, men i språklæra dreier det seg gjerne om to ulike ting.

Når det ikkje er plass til å skrive meir på ei linje, kan vi dele eit ord med bindestrek før vi skifter over til ny linje:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei! Nå ble jeg flau. Bruk av en ikkeeksisterende verbtid og orddelingsfeil. Konge!

 

 

EDIT: Forresten skal vel tall opp til elleve skrives med bokstaver.

 

Lær deg forskjellen på særskrivningsfeil og orddelingsfeil! Herregud.

 

Jeg googlet forskjell på særskrivingsfeil og orddelingsfeil. Det jeg kom fram til er at orddelingsfeil og særskriving ikke er det samme, hvilket jeg visste, men at begrepet orddelingsfeil også omfatter særskrivingsfeil. Som forresten skrives SKRIVING ikke SKRIVNING.

 

Så den som dummet seg ut her var deg, ikke meg.

Herregud.

 

Om du ønsker å skrive særskriving eller særskrivning er helt valgfritt. http://www.ordnett.no/ordbok.html?search=s%E6rskrivning&publications=23&art_id=20316496

 

For øvrig: http://www.sprakrad.no/Aktuelt-ord/Orddeling-og-sarskriving/

 

Orddeling og særskriving minner om kvarandre, men i språklæra dreier det seg gjerne om to ulike ting.

Når det ikkje er plass til å skrive meir på ei linje, kan vi dele eit ord med bindestrek før vi skifter over til ny linje:

 

Der dummet du deg ut igjen, Hanske. Flaut.

Endret av multinoob
Lenke til kommentar

Sakset fra aftenposten.no:

 

Skandiabanken sin boliglånsrente står uendret. Bankens beste rente ligger på 3,15 prosent for lån over 2 millioner innenfor 60 prosent av markedsverdien.

 

Journalistkløna greier ikke å bestemme seg for om hun skal bruke nynorsk garpegenitiv eller s-genitiv, slik det sømmer seg i en bokmålsavis.

Endret av Rocambole2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fra dagbladet.no i dag:

 

Tegningen ble trykket i Jyllands-Posten i 2005.

 

Rart det ble så mye oppstyr blant muslimene hvis Jyllands-Posten bare trykket (altså klemte på) tegningen og ikke trykte den?

 

Og fra spøk til alvor er det jo underlig at pressen, som lever av det trykte ord, ikke vet forskjellen på trykket og trykt. Men denne feilen går igjen i de fleste aviser. En parallell er at nesten alle filmfolk uttaler regissør "ressisjør" istedenfor "resjissør". De av alle mennesker burde vite hvordan regissør uttales.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei! Nå ble jeg flau. Bruk av en ikkeeksisterende verbtid og orddelingsfeil. Konge!

 

 

EDIT: Forresten skal vel tall opp til elleve skrives med bokstaver.

 

Lær deg forskjellen på særskrivningsfeil og orddelingsfeil! Herregud.

 

Jeg googlet forskjell på særskrivingsfeil og orddelingsfeil. Det jeg kom fram til er at orddelingsfeil og særskriving ikke er det samme, hvilket jeg visste, men at begrepet orddelingsfeil også omfatter særskrivingsfeil. Som forresten skrives SKRIVING ikke SKRIVNING.

 

Så den som dummet seg ut her var deg, ikke meg.

Herregud.

 

Om du ønsker å skrive særskriving eller særskrivning er helt valgfritt. http://www.ordnett.n...art_id=20316496

 

For øvrig: http://www.sprakrad....og-sarskriving/

 

Orddeling og særskriving minner om kvarandre, men i språklæra dreier det seg gjerne om to ulike ting.

Når det ikkje er plass til å skrive meir på ei linje, kan vi dele eit ord med bindestrek før vi skifter over til ny linje:

 

Der dummet du deg ut igjen, Hanske. Flaut.

 

 

Darlings. wub.gif

 

 

Lenke til kommentar
Lille nyttårsaften klikka pcen min den funka optimalt når jeg skrudde av pcen. også skru den på etter 2 timer.

Når jeg Skrudde den på igjenn så var pcen utrolig treg og jeg stoppa helt når jeg kom til skrivebordet.

 

Vet ikke om det har noe med dette og gjøre om det kan ha noe med hardware og gjøre eller hva?

Instalerte win7 dagen etter med driver og alt.

 

Men når jeg spiller cs nå så lagger jeg fra 9 til 230 i ping

Broren min hadde 10 på samme tidspongt så har ikke noe med nette og gjøre tror jeg.

 

Før hadde jeg mellom 7-18 i ping ca og pcen er ikke noe og skryte av men den dro cs når jeg hadde XP

 

Har du noen tips eller vet hva det er så plis hjelp =)

 

Beklager skrivefeil.

 

Vet ikke om han hadde hastverk eller ikke, men etterkontroll er visst ikke noe han kjenner til.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...